در سلسله مقالاتی که در رابطه با بتن اکسپوز داریم، این نکته را مد نظر داشتیم که اگر کسی بخواهد خودش برای بخشی از محیط زندگیش از بتن اکسپوز استفاده کند و خودش بخواهد کار ساخت آن را انجام دهد لازم است چه فرآیندی را طی کند. در همین راستا گفته شد که می توانید با ساخت یک باکس چوبی و استقرار آن در محل مورد نظر خود، این محصول را بسازید.

در قدم بعدی در نوشته “چگونه مواد اولیه بتن اکسپوز را سفارش دهیم؟” گفته شد که پس از آماده سازی های اولیه شما باید بتن مورد نظر خود را سفارش دهید. اما پس از آنکه این کار را انجام دادید و بتن را تحویل گرفتید نوبت به این می رسد که بتن را در محلی که برای ساخت بتن اکسپوز مد نظر دارید بریزید.

ادامه روند ساخت بتن اکسپوز

این قدم وابسته به این است که لایه شما در کجا قرار دارد. ایده آل این است که کامیون حمل بتن بتواند به محل مورد نظر شما دسترسی داشته باشد و توسط ناودان مخصوصش مستقیما بتن را در باکسی که شما از پیش برای ساخت بتن اکسپوز آماده کرده اید، بریزد.

اما در صورت عدم امکان دسترسی مستقیم کامیون به محل مورد نظر بتن اکسپوز، لازم می آید که از چرخ دستی یا فرغون و امثال آن استفاده کنید. دقت کنید که بتن باید حالت مرطوب خود را بسازد بنابراین باید زمان جابجایی از محل کامیون تا محل ساخت بتن اکسپوز را کنترل کنید که خیلی طولانی نباشد.

مرحله بعد آن است که بتن ریخته شده را هم سطح کنید. یعنی سطح رویی بتن اکسپوز را تراز و یکنواخت کنید. برای این کار می توانید از ماله یا تخته هایی برای صاف کردن روی بتن اکسپوز استفاده کنید. اگر بخشی از کار ناهمواری زیادی داشته باشد با استفاده از چنگگ و ابزار مناسب برای این کار می توانید آن را در کل سطح مورد نظر بتن اکسپوز پخش کنید تا سطحی یکدست استحصال شود.

رعایت موارد زیر می تواند کمک کننده باشد:

  1. بهتر است در هر طرف تخته یک نفر باشد که همزمان با هم سطح روی بتن اکسپوز را بمالند که هم سطح شود.
  2. اگر بالشتک شما خیلی بزرگ باشد و نمی توانید از بیرون برای ماله کشیدن سطح به همه آن دسترسی داشته باشید، بهتر است یک یا دو نفر داخل سطح بایستد و تلاش کنند تا از داخل تمام سطح مورد نظر را با تخته صاف کنند.
  3. اما اگر هیچ کدام از روش های بالا قابل اجرا نبود، به دلیل آن که به هر حال لازم است که بتن اکسپوز شما سطحی کاملا صاف و یکدست داشته باشد و از طرفی به دلیل بزرگی سطح و عدم دسترسی شما خود قادر به انجام این کار نیستید، بهتر است در این صورت از شرکت هایی که در کار اجرای بتن اکسپوز هستند، کمک بگیرید تا در این مرحله بتوانند کار را به خوبی برای شما یش ببرند که مطابق با استانداردهای اجرای بتن اکسپوز باشد.

اگر برای دسترسی به شرکت های حرفه ای جهت اجرای بتن اکسپوز به مشکلی برخوردید، به شما پیشنهاد می شود که حتما از کارشناسان و متخصصان هنزا در این رابطه بهره مند شوید. همانطور که می توانید نمونه های برجسته کاری ایشان را در صفحه بتن اکسپوز هنزا مشاهده نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *