یکی از عواملی که می تواند باعث شود که یک مصالح ساختمانی بتواند نسبت به نمونه دیگری، در اولویت انتخاب سازندگان و مالکان قرار گیرد، عامل ماندگاری است. یعنی از زمان به کار گیری چه مدت زمان می توان انتظار داشت که بدون آنکه کارآیی و کیفیت ظاهری آن محصول کاهش یابد، بتواند به کارکرد خود ادامه دهد. در مورد جی اف آر سی / جی آر سی که از جمله مصالح ساختمانی نوین است سعی کردیم که در مقاله “افزایش بهره وری جی اف آر سی / جی آر سی با افزودنی های جدید” قدری به اثرات افزودنی ها در افزایش دوام جی اف آر سی / جی آر سی بپردازیم.

اولین بار این ایده که می توان از پلیمر به عنوان یک افزودنی موثر و مفید در ترکیب جی اف آر سی / جی آر سی استفاده کرد، در سال 1979 در لندن، توسط کمپانی مهندسی عمران فورتون رونمایی شد. و در سال 1983 در مقاله ای تحقیقاتی نشان داده شد که اضافه کردن پلیمر جامد به حجم 5 درصد نسبت به ماتریس سیمان می تواند سبب تقویت جی اف آر سی / جی آر سی شود.

اثرات پلیمر بر بهبود کیفیت جی اف آر سی / جی آر سی

این تقویت به این شکل است که جی اف آر سی / جی آر سی به جهت بهره مندی از الیاف شیشه نسبت به محیط قلیایی مقاوم است و این افزودن پلیمر می تواند جایگزینی حیاتی باشد که دیگر نیاز به رژیم هفت روزه جهت آبکشی از بتن جی اف آر سی / جی آر سی نباشیم و به این ترتیب به ماکزیمم مقاومت ماتریس خواهیم رسید.

اما پس از تحقیق ذکر شده کار متوقف نشد و همچنان پژوهش در زمینه شناخت اثرات پلیمر بر روی جی اف آر سی / جی آر سی و افزایش کارآیی آن ادامه دارد تا بتوانند این مسئله را از ابعاد و جنبه های مختلف مورد بررسی قرار دهند.

صفحه جی اف آر سی / جی آر سی هنزا را می توانید به عنوان منبعی عالی جهت آشنایی با این محصول ببینید و علاوه بر آن با توجه به حساسیت بالای این محصول برای به کار گیری آن با کارشناسان و متخصصان ما در هنزا تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *