شاید هیچ مصالح ساختمانی نتوانسته است که از بدو پیدایشش تا کنون مسیر پیشرفت و گسترش رذا به گونه ای طی کند که بتن توانسته است طی کند. همانطور که می دانید بتن از جمله آن دسته از مصالح ساختمانی است که به خوبی می توان آن را در نقاط مختلف کارهای ساخت و ساز به کار برد بدون آنکه نیاز به انجام کارهای پیچیده و سخت باشد. مثلا سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی یکی از این کارکردها است.

سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی نسل جدیدی از کارآیی هایی است که می توان از بتن سراغ گرفت. شاید کار کردن آسان، نصب و اجرای سریع، هزینه های اقتصادی پایین میزان، مصرف کم انرژی، سادگی و انطباق پذیر بودن با محیط های گوناگون، پذیرش انواع و اقسام طراحی های ساده و پیچیده را بتوان جزو عواملی برشمرد که به ارتقای جایگاه بتن کمک کرده اند و باعث شده اند سازه هایی مانند سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی به وجود آیند.

آشنایی با سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی

همانطور که از نام سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی پیداست، این محصول جزو آن سته از متریال های ساختمانی است که کارکردش برای پوشش کف می باشد. یعنی از سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی می توان برای کف محوطه های گوناگونی که در یک پروژه عمرانی وجود دارد استفاده نمود. به همین جهت است که می بینیم سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی در پیاده روها در حیاط خانه ها و مجتمع ها در برخی پارکینگ ها، در فضای سبز و پارک ها و غیره به کار می رود.

سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی در واقع به این جهت به این صورت نام گذاری شده است که در گذشته عمدتا برای آن که سطحی را بپوشانند که در عرض خاک و گل نباشد از سنگ برای پوشاندن آن استفاده می شده است و به آن سنگفرش یا سنگ فرش گفته می شده است. به ای معنا که مواد سنگی مانند فرشی سطح رویی و لایه بالای خاک و زمین را پوشانده اند.

اما وقتی که به همان سبک پوشش سطح و کف انجام شود ولی به جای سنگ از بتن استفاده شود به آن سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی گفته می شود. که سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی نسبت به سایر کفپوش هایی که قبل از آن برای پوشش کف استفاده می شده است و یا همزمان با آن در دیگر پروژه ها به کار می رود دارای برخی فواید و مزیت های اساسی است که قصد کا این است که مزایا و برتری های سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی را از منظر و نگاه متخصصان هنزا در طی مقالات و نوشته هایی بیان کنیم.

پیاده سازی سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی

در ابتدا لازم است نکته ای را بیان کنیم که این نکته هر چند در مورد سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی صدق می کند ولی اگر نوشته های ما را در زمینه بقیه محصولات بتنی مانند بتن اکسپوز، دال بتنی، بتن پلاک و غیره نیز دنبال کرده باشید، می بینید که آن ها نیز همچون سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی دارای این خصیصه هستند.

آن خصیصه این است که این سازه ها را هم می توان به صورت پیش ساخته در کارخانه های تولید محصولات بتنی و از جمله هنزا تولید کرده و در محل نصب و اجرا کرد و هم اینکه به جای آن عملیات ساخت و اجرای بتن را در همان محلی که پروژه در حال اجراست، انجام دهیم. به این ترتیب می توان با توجه به موقعیت، وسعت، محدودیت ها و امکاناتی که در اختیار داریم یکی از این دو شیوه را برای پیاده سازی سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی انجام دهیم.

پس سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی همانطور که گفته شد هم به لحاظ اجرایی دارای شیوه های مختلف اجراست و هم به لحاظ ساخت و تولید. چرا که سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی تولیدی توسط هر یک از شرکت ها و کارخانه های تولید مصالح ساختمانی می تواند ترکیبات خاص خود دا داشته باشد که در خرید سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی باید به ویژگی ها درج شده در کنار سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی دقت کنید تا متناسب با کارکردی باشد که شما از سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی خریداری شده خود انتظار دارید.

مثلا فرض کنید که یکی از کارخانه هایی که اقدام به تولید سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی می کنند در مرحله اختلاط مواد اولیه به جای آن که از بتن معمولی در ترکیب این محصول استفاده کنند از بتن الیافی استفاده کرده باشند. با توجه به آنکه بتن الیافی می تواند نتیجه کار را بسیار پر قدرت تر از آب درآرد، در نتیجه سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی تولید شده توسط این مواد اولیه بسیار از لحاظ ویژگی های مقاومتی و حتی ویژگی های ظاهری و طراحی دارای اولویت های خاص تری می باشد.

البته پیشنهاد ما به شما این است که اگر در پی استفاده از چنین محصولی هستید ابتدا با کسانی که در این زمینه تخصص کافی دارند، مانند کارشناسان هنزا، مشورت کنید و سپس اقدام به خرید و نصب محصول کنید تا به این ترتیب بتوانید سازه هایی به زیبایی آنچه در صفحه سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی هنزا مشاهده می کنید به دست آورید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *