درپوش بتنی را می توان جزو آن دسته از مصالح ساختمانی دانست که شاهد گسترش روز به روز آن خواهیم بود. البته جای تعجب نیست. هر محصولی که وارد بازار شود و دارای مزیت های فراوانی نسبت به نمونه های مشابه باشد، به تدریج رقبای خود را از سر راه بر می دارد و یا لااقل می تواند جایگاه خوبی در میان آن ها به دست آورد. در زمینه درپوش بتنی و امتیازات آن نیز ما پیش تر گفتگو کردیم و به برخی از آن ها اشاره نمودیم.

دیگر می توان با قطعیت این سخن را گفت که یکی از عناصر جدا نشدنی و همراه تاسیسات شهری در شهرهای امروزی درپوش بتنی است. که وظیفه آن عبارت است از مراقبت و محافظت از سازه ها و سیالات زیرزمینی در مقابل عوامل موثر بیرونی و هم اینکه می تواند از فضای شهری و شهروندان در مقابل خطرات و ریسک هایی که ممکن است از جانب آنچه درون آن محفظه ها قرار دارد، نگهداری کند.

کارکرد دو طرفه درپوش بتنی

یکی از این موارد را می توان نشت مواد آلوده زیرزمینی به سطح شهر دانست که درپوش بتنی از آن جلوگیری می کند. نکته دیگر را می توان انتشار بوی بد گازها و سیالات زیرزمینی به سطح هوای شهری دانست که باعث آزار و اذیت عابران و شهروندان می گردد که درپوش بتنی از این مسئله نیز می تواند جلوگیری به عمل آورد.

دیگر اینکه با استفاده از درپوش بتنی مانع ریختن یا افتادن شیء یا موادی به داخل تاسیسات زیرزمینی می شویم که ممکن است به آن تاسیسات آسیب بزند و یا آن ها را تخریب کند. بنابراین کارکرد درپوش بتنی همانطور که قبلا نیز در مقالات هنزا به آن به طور مفصل اشاره کردیم، کارکردی دو طرفه است. هم مانعی است برای انتقال مواد درونی به خارج و هم سدی است برای پیشگیری از ورود مواد خارجی به داخل.

برای آنکه ستفاده بهینه تری از درپوش بتنی داشته باشید پیش از استفاده از آن با متخصصان و کارشناسان هنزا ارتباط برقرار کنید و همچنین جهت اطلاع بیشتر در این زمینه به صفحه درپوش بتنی هنزا مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *