همانطور که در مقاله “نحوه تامین و نگهداری سنگدانه ها در ساختمان/ بخش 2” از کارشناسان هنزا گفتیم حفاظت صحیح اط ینگدانه ها سبب می شود مصالح ساختمانی کیفیت مطلوب خود را از دست ندهند. در این نوشته به چند مورد دیگر که مورد سفارش کارشناسان هنزا در محافظت از سنگدانه ها است اشاره می کنیم.

– مخروط های انبار سنگدانه ها به گفته متخصصان هنزا نباید دارای شیب زیاد باشند چون باعث جدا شدن ذرات سبک و سنگین می شوند و تعادل وزنی آن به هم می خورد.

– مطلب دیگر مورد تذکر متخصصان هنزا این است که سنگدانه هایی که لایه لایه روی هم انبار می شوند ضخامت یکسانی داشته باشند و هنگام برداشت با لودر نیز طوری انجام شود که از همه لایه ها سنگدانه ها برداشت شود.

– مهندسان هنزا می گویند اگر سنگدانه ها هنگام تخلیه یا برداشت در معرض باد قرار دارند، تمهیداتی بیاندیشید که ذرات سبک جدا نشوند.

جداسازی و انبار سنگدانه ها

– درضمن شن و ماسه را در محلی انبار کنید که بتوانید آب های اضافی آن را تخلیه کنید.

– پس از دپو کردن سمگدانه ها به سرعت آن را مصرف نکنید و حداقل 12 ساعت اجازه ماندن در انبار بدهید تا به بیان کارشناسان هنزا رطوبت موجود در آن ها به سطح یکنواختی برسد.

– معمولا سیلوهایی که جهت انبار شن و ماسه در نظر گرفته می شود دارای مقطعی دایروی یا مربعی هستند و توصیه متخصصان هنزا این است که هنگام ریختن سنگدانه ها در سیلو آن را در محل وسط سیلو ذخیره کنید تا برخورد سنگدانه ها با دیواره سیلو موجب آسیب دیدن آن نشود.

– کارشناسان هنزا می گویند که سنگدانه های گرد گوشه حساسیت بیشتری می طلبند چرا که راحت تر از تیزگوشه ها می توانند از توده جدا شوند.

– در فصول سرد سال نیز باید از نفوذ برف به میان سنگدانه ها و همچنین یخ زدگی آن ها جلوگیری شود.

برای آنکه با محصولات هنزا نیز آشنایی پیدا کنید می توانید به صفحه محصولات هنزا مراجعه نمایید و در صورت نیاز جهت مشاوره برای هر چه بهتر سرپرستی کردن کارگاه و نگهداری و مراقبت از مصالح ساختمانی می توانید با کارشناسان و متخصصان ما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *