تا بحال توانسته ایم با بتن جی اف آر سی/ جی آر سی آشنا شویم. همانطور که در مقاله “آشنایی با “جی اف آر سی” GFRC” بیان شد این مصالح ساختمانی بتنی است که توسط الیاف شیشه یا همان فایبر گلاس تقویت و مسلح شده باشد که همین ترکیب باعث شده بتن دارای خواصی تازه شود که پیش از این فاقد ان بود که برای بررسی این ویژگی های جدید می توانید نوشته “مقایسه جی اف آر سی (GFRC) با بتن معمولی” را مورد مطالعه قرار دهید. الیاف شیشه ای به کار رفته در این گونه بتن الیافی خاصیت ضد قلیایی دارند.

این خاصیت به این معناست که بتن جی اف آر سی/ جی آر سی نسبت به خوردگی مقاومت بالایی دارد. میزان الیافی که در این کامپوزیت به صورت ترکیب وجود دارد حدود 2 الی 5 درصد است که این میزان را در حین فرآیند تولید به دو صورت می توان به بتن اضافه کرد. یا اینکه الیاف شیشه را به صورت اسپری به ترکیب اضافه می کنند و یا اینکه از روش پیش آختلاط آن را به ملات بتن جی اف آر سی/ جی آر سی می افزایند.

نمای جی اف آر سی / جی آر سی

بتن جی اف آر سی/ جی آر سی به دلیل بهره مندی از انعطاف پذیری بالا به همراه زیبایی ظاهری چشم نواز و دوام و طول عمر قابل توجه توانسته با مزیت هزینه اقتصادی پایین جای خود را به عنوان یکی از مصالح ساختمانی مدرن و باکیفیت و زیبا در میان سایر مصالح ساختمانی تثبیت کرده و مورد توجه ویژه معماران، طراحان و سازندگان سازه ها و ساختمان ها قرار گیرد. علاوه بر این از آنجا که بتن جی اف آر سی/ جی آر سی با استفاده از مواد خام طبیعی به دست می آید با محیط زیست سازگار می باشد.

همانطور که گفتیم بتن جی اف آر سی/ جی آر سی عایق صوتی نیز می باشند و الیاف موجود باعث افزایش مقاومت کششی و فشاری بتن می گردد و همچنین مانع ایجاد ترک روی بتن می شود. همچنین این الیاف می توانند انرژی حاصل از ضربه و تکانه را در خود ذخیره کرده و مانع آسیب دیدن بتن جی اف آر سی/ جی آر سی گردند. دیگر خصوصیت بتن جی اف آر سی/ جی آر سی که می توانید نمونه های آن را در صفحه بتن جی اف آر سی/ جی آر سی هنزا مشاهده کنید ثبات رنگ و مقاومت در برابر اشعه خورشید و همچنین اتش سوزی می باشد. برای آشنایی با دیگر ویژگی های این مصالح ساختمانی مدرن و همچنین به کار گیری و اجرای آن می توانید با کارشناسان ما در هنزا تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *