همانطور که بیان شد و در مقاله “بتن اکسپوز با سطحی براق و صیقلی” فرا گرفتیم بتن اکسپوز برای آنکه بتواند در نمای ساختمان و همچنین پوشش دیوارهای داخلی ساختمان زیبا و جلو گری خود را داشته باشد، سطحی صاف و شفاف برای آن ساخته می شود که برای آنکه بتن اکسپوز دارای چنین سطحی باشد به آن مواد فوق روان کننده افزوده می گردد.

همچنین در نوشته “ضخامت تایل های بتن اکسپوز” دیدیم که پنل های بتن اکسپوزی که برای پوشش دیوارها استفاده می شود با آن دسته از پنل هایی که مخصوص پوشش کف ساخته می شود دارای ضخامت متفاوتی هستند. قبل از این بیان کردیم که در چه محیط هایی برای ساخت کفپوش از بتن اکسپوز استفاده می شود.

اما مساله دیگری که لازم است مورد توجه قرار دهیم نحوه نصب پنل های بتن نما به دیوار می باشد. قبلا در مقالاتی از کارشناسان هنزا به طور مفصل به روش های مختلفی که امروزه جهت نصب بتن اکسپوز به دیوار استفاده می شود پرداختیم و هر یک را توضیح دادیم و همچنین بیان شد که هر یک از این روش ها برای چه ساختمان ها و چه محیط هایی مناسب است.

نصب بتن اکسپوز با ملات به دیوار

یکی از روش های مرسوم و معمول جهت نصب پنل های بتن اکسپوز به دیوار استفاده از ملات های چسبنده می باشد. برای انجام این کار ابتدا سطح مورد نظر را به ملات آغشته کرده و سپس پنل بتن نما را بر روی آن نگه داشته تا عمل چسبندگی بین آن ها ایجاد گردد.

برای زمانی که از این روش برای اتصال بتن نما استفاده می گردد بهتر است از پنل هایی استفاده شود که سطح پشتی آن ها شن پاشی شده است و همچنین سیم اسکوپ به آن ها متصل می گردد که این سیم سبب می گردد که پنل مورد نظر به طریق مکانیکی به دیوار مربوطه وصل گردد و محکم شود.

برای آنکه بتوانید دیوارهایی که به این شیوه با بتن نما پوشانده شده اند را ببینید به صفحه بتن اکسپوز هنزا مراجعه نمایید. و برای انجام هماهنگی لازم برای سفارش پنل های مورد نظر خود با کارشناسان و متخصصان ما در هنزا تماس حاصل نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *