با مطالعه نوشته “چگونگی تولید بتن الیافی نرم” متوجه تغییرات در عرصه تولید بتن خواهیم شد. همانطور که با دنبال کردن این مقوله در خواهید یافت، به دلیل کاربرد گسترده و عملکرد بسیار خوب بتن فیبری در پروژه های ساختمانی، محققان و متخصصان همواره در پی کشف و ابداع راه ها و روش هایی نو و جدید برای افزایش بهره وری و استفاده از این محصول هستند.

همانطور که گفته شد پیش از روی آوردن به بتن الیافی، در به کارگیری بتن معمولی، برای آنکه بتن را تقویت و تسلیح کنند که از شکست آن جلوگیری شود، آن را به همراه آرماتورهای فولادی به کار می بردند که الیته این شیوه هنوز در جاهایی که از بتن الیافی استفاده نمی شود و یا علاوه بر بهره مندی از بتن الیافی به جهت تقویت و تسلیح بیشتر بتن از آرماتوربندی استفاده می شود.

اما استفاده از آرماتور نیز دچار تغییر و تحولاتی شده است. امروزه علاوه بر کاربرد الیاف در بتن الیافی، از آرماتورهای غیر فولادی به جای آرماتورهای فولادی برای تسلیح بتن استفاده می شود. چیزی که در به کارگیری این نوع از آرماتورها مورد توجه قرار دارد این است که همانند بتن فیبری به دنبال تولید آرماتورهایی هستند که طول عمر و دوام بالایی دارند.

نگاهی جدید به بتن الیافی

این آرماتورها که به همراه بتن الیافی نیز قابل استفاده اند را آرماتورهای همراه با الیاف پلاستیکی می گویند. البته صرفا از الیاف پلاستیکی در آن ها استفاده نمی شود و همچون بتن فیبری که در مقاله “آشنایی با انواع الیاف کاربردی در بتن الیافی” بیان شد، در این محصول نیز می توان از الیاف مختلفی بهره برد که عبارتند از الیاف شیشه (فایبر گلاس)، الیاف آرامیدی و الیاف کربنی.

طریقه تولید آرماتورهای الیافی به این شکل است که الیاف درون رزینی چسبنده شکل می گیرند و آرماتور با استفاده از آن رزین تولید می شود. پیشنهاد می کنیم برای مشاهده نمونه های کاربردی بتن الیافی به صفحه جی اف آر سی / GFRC هنزا مراجعه نمایید که یکی از نمونه های بتن الیافی با الیاف شیشه می باشد. جهت سفارش و مشاوره در جهت خرید این گونه از بتن مورد نظر خود نیز می توانید با کارشناسان و مهندسان ما در هنزا تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *