همانطور که قبلا بیان گردید مبلمان بتنی دارای گستره وسیعی از کاربرد است که به برخی از آن ها در نوشته های قبلی اشاره کردیم که می توان به طور خلاصه در دسته های زیر آن ها را مشخص کرد:

  1. صندلی و نیمکت
  2. انواع میز از جمله میزهای پذیرایی و میزهای اداری
  3. گلدان های بتنی
  4. سطل های زباله
  5. استفاده تلفیقی در ساخت کابینت آشپزخانه
  6. استفاده از مبلمان بتنی در سازه های میز آرایش و دستشویی

همانطور که در بالا مشاهده نمودید کاربری های مبلمان بتنی بسیار گسترده است. البته همانطور که ابتدا ذکر شد این ها تنها نمونه هایی از موارد استفاده مبلمان بتنی است و اگر بخواهید دقیق تر این امر را دنبال کنید با استفاده های بسیار وسیع تری از این محصول مواجه خواهید بود.

موارد استفاده مواد افزودنی در مبلمان بتنی

اما به هر حال همین مقدار نیز کافی است که ما اهمیت مبلمان بتنی را مورد ملاحظه قرار دهیم و بدانیم که چرا سازندگان و تولیدککنندگان این محصول در تلاش هستند که بتواند کارآیی آن را روز به روز افزایش دهند و هم از جهت تنوع در طرح و رنگ، آن را به حدی برسانند که بتواند سلیقه های مختلف را پوشش دهد و انواع مشتریان را از خود راضی نگه دارد.

چنانچه قبلا بیان شد یکی از راه هایی که سازندگان مبلمان بتنی برای افزایش بهره وری و طول عمر این محصول در نظر دارند و از ان بهره می برند، استفاده از مواد افزودنی مختلف است. این مواد افزودنی موادی هستند که در آزمایشگاه های مصالح ساختمانی مورد بررسی قرار گرفته و تست شده اند و کارآیی آن ها به اثبات رسیده است. از این جهت که هم می توانند دوام و ماندگاری مبلمان بتنی را ارتقا بخشند و هم آنکه کیفیت سطحی آن را چنان افزایش دهند که توسط عوامل تخریبی محیطی نتواند مورد خدشه و آسیب قرار گیرد.

برای آنکه با برخی از انواع این مواد افزودنی آشنا شوید که با تکنولوژی ها و فناوری های روز تناسب دارند به نوشته “استفاده از میکروسیلیس و نانوسیلیس در ساخت مبلمان بتنی” مراجعه نمایید. در این نوشته خواهید دید که ذرات میکروسیلیس که در حدود یک صدم قطر ذرات سیمان را دارند چگونه در لابلای آن ذرات به خوبی توزیع و پخش می شوند و می توانند قدرت آن محصول را به مراتب افزایش دهند.

کیفیت ظاهری و سطح صاف و صیقلی مبلمان بتنی

البته ذرات نانو سیلیس نیز می تواند به عنوان مواد افزودنی به مبلمان بتنی افزوده شود که ذرات آن هزار بار نسبت به ذرات میکروسیلیس ها نیز کوچکتر هستند و ترکیب یکدست تری را می توانند ایجاد کنند بدون آنکه حجم بالایی از مبلمان بتنی را به خود اختصاص دهند. استفاده از این مواد افزودنی می تواند هم در سازه های سبک و معمولی مبلمان بتنی استفاده گردد و هم در سازه های رنگی و یا پلیمری.

به هر حال قبل از به کارگیری مواد افزودنی در مبلمان بتنی باید کاربری آن مد نظر قرار گرفته و به تناسب آن از مواد افزودنی مناسب استفاده شود. البته هزینه های اقتصادی نیز فاکتوری اساسی است که نقش مهمی را در این میان ایفا خواهد کرد.

استفاده از مواد افزودنی به ترتیبی که عنوان شد می تواند فواید زیادی را نصیب بهره مندان از مبلمان بتنی کند که چند مورد از آن عبارت خواهند بود از:

  1. کیفیت ظاهری و سطح صاف و صیقلی مبلمان بتنی
  2. ماندگاری و افزایش طول عمر این محصول به خصوص در مواردی که مبلمان بتنی در محیط های عمومی و در معرض هوای آزاد قرار دارد.
  3. اطمینان از عدم خوردگی مبلمان بتنی تحت تاثیر ذرات خارجی و شیمیایی موجود در محیط
  4. جلوگیری از سایش سطوح خارجی به دلیل محکم تر شدن سطح خارجی مبلمان بتنی
  5. جلوگیری از آسیب رساندن سیمان به سطوحی که با آن در تماس است مانند ۀرماتورهای فلزی که در سازه از آن ها استفاده می شود.

همانطور که مشاهده کردید بخش عمده ای از مزیت های مواد اضافه شونده به مبلمان بتنی مربوط به آن است که باعث می شود لایه رویی و سطحی مبلمان بتنی دارا قدرتی فوق العاده شود و به این ترتیببه راحتی نتواند تحت تاثیر عوامل خارحی دچار آسیب هایی مانند خوردگی و فرسایش شود.

خوردگی و فرسایش سبب می شود که علاوه بر آنکه سطح ظاهری مبلمان بتنی از ریخت و شکل بیفتد و زیبایی ظاهری خود را از دست دهد. بلکه راه نفوذ رطوبت و مواد خارجی به داخل شاکله محصول باز می شود و به این ترتیب پس از مدت زمانی خواهیم دید که محصول ما از درون پوک شده و مقاومت خود را از دست می دهد و دیگر آن استحکام را ندارد و حتی می تواند در مواردی باعث از هم گسیختگی و ریزش گردد.

به همین منظور بسیار دارای اهمیت است که در مناطقی که احساس می شود و تخمین زده می شود که احتمال چنین آسیب پذیری هایی بالاتر است از مواد افزودنی به اندازه لازم استفاده گردد. برای آنکه اطلاعات شما در این راستا دقیق تر و جامع تر باشد بهتر آن است که با متخصصان و کارشناسان در این زمینه از هنزا مشورت نمایید. محصولات تولیدی در این دسته را نیز می توانید در صفحه مبلمان بتنی هنزا دنبال نمایید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *