در مقاله “مطالعه تطبیقی بتن الیافی” درباره مقایسه خصوصیات و ویژگی های بتن الیافی با سایر مصالح ساختمانی که در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرند و می توانند جایگزین بتن شوند سخن گفتیم و وعده دادیم که دراین مقاله در رابطه با مولفه های این مقایسه و بررسی بیشتر صحبت کنیم. بتن الیافی در واقع ترکیبی از الیاف با بتن می باشد.

مواد:

در جدول یک نشان داده ایم که الیاف اگر از جنس فولاد باشند، بین آن دسته از بتن الیافی که در آن ها از الیاف فولادی مستقیم استفاده می شود با آن دسته که در آن ها از ترکیب الیاف فولادی قلاب دار استفاده می شود، سخن گفته ایم.

مقایسه مواد گوناگون بتن الیافی

در این جدول خواهیم دید که الیاف مستقیم از جنس فولاد کربنی دارای طول هایی در 53 میلی متر و فولاد کربنی قلاب دارد دارای طول هایی در حدود 60 میلی متر می باشد. همچنین قطر این الیاف با یکدیگر متفاوت است. الیاف مستقیم دارای قطری در حدود 0.71 و الیاف قلاب دار دارای قطر در حدود 0.80 میلی متر می باشد. در نهایت نیز میزان فشاری که هر از بتن الیافی می توانند تحمل کنند، بیان شده است.

الباف قلاب دار تشکیل دهنده بتن الیافی به یکدیگر چسبیده اند، و به توسط چسبنده های محلول با آب گره هایی تشکیل می دهند. مجموع 30 فیبر در کنار یکدیگر نسبت بعدی در حدود 15 ایجاد می کنند. اما الیاف ساده با بریده شدن سیم های فولاد گالوانیزه به دست می آید.

در ترکیب بتن الیافی که ذرات سنگی خرد شده در حدود 10 میلی متر و شن های ریز و همچنین ترکیب سیمان و آب نیز وجود دارد. که نسبت آن ها 0.44 می باشد. این مطالب نشان دهنده این است که بتن الیافی به دست آمده از الیاف گوناگون دارای خصوصیات و ویژگی های مختلف است.

برای مشاهده بتن الیافی هایی که در نماهای ساختمان به کار می رود به صفحه جی اف آر سی GFRC هنزا مراجعه نمایید. همچنین برای آشنایی بیشتر با این محصول با کارشناسان ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *