شاید اگر در کار ساخت و سازه سازه های بین شهری باشید، یکی از تجهیزاتی که اهمیت بسیاری دارد و در بخش های زیادی به آن احتیاج پیدا می کنید، درپوش بتنی باشد. یکی از عمده ترین مصرف های درپوش بتنی را می توان در چاه های فاضلاب و بستن چاله هایی که برای چک کردن یا بازرس فاضلاب ها در محیط های شهری قرار داده شده است، مشاهده نمود. البته ممکن است اگر به این درپوش ها دقت کنید، ببینید که در برخی اماکن از درپوش بتنی استفاده نشده و از متریال دیگری برای این کار بهره برده اند.

مثلا درپوش های فلزی و چدنی را می توان یک نمونه از متریالی برشمرد که می تواند برای این کار مورد مصرف قرار گیرد. اما در نوشته های پیش تلاش ما بر این بود که با استفاده از نظرات کارشناسان و مهندسان هنزا به این مسئله بپردازیم که آیا می توان بین درپوش بتنی و درپوش های ساخته شده از سایر مواد مقایسه ای انجام داد. و در صورتی که بخواهیم دست به چنین مقایسه ای بزنیم آیا برتری با درپوش بتنی است یا اینکه سایر انواع درپوش ها از این جهت ارجحیت دارند.

مقایسه درپوش بتنی با دیگر درپوش ها

به همین منظور توجه ما در این مقایسه بر این بود که بتوانیم درپوش بتنی را از جهت مختلف بررسی کنیم و ببینیم که از چه زوایایی می توان آن را در برابر دیگر درپوش ها برتری داد. و همانطوری که با مطالعه مقاله های قبلی هنزا در رابطه با درپوش بتنی قابل دسترسی است، این محصول از لحاظ مقاومت ها ی مکانیکی، از جهت ماندگاری و دوام و همچنین از جهت هزینه های اقتصادی نسبت به درپوش های ساخته شده از مواد دیگر برتری دارد.

اما در مقاله “درپوش بتنی ضد سرقت” ما از منظر به سرقت رفتن درپوش ها نیز آن ها را مقایسه کردیم که مطالعه آن توصیه می شود. البته متخصصان هنزا نیز آماده هستند که هر پرسشی در این زمینه را پاسخگو باشند. هرچند می توانید به صفحه درپوش بتنی هنزا نیز مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *