همانطور که می دانید شرکت گام آبی فردا که تولید کننده مصالح ساختمانی هنزا می باشد از جمله اولین شرکت هایی است که در سطح کشور اقدام به تولید و اجرای بتن های پیش ساخته در نمای ساختمان ها و همچنین بتن های الیافی ایران GFRC / ایران GRC نموده است. الیاف شیشه دارای خاصیت قلیایی است و این می تواند بتن های ایران GFRC / ایران GRC را خاص و ویژه نماید.

یکی از خواص و امتیازاتی که توانسته ایران GFRC / ایران GRC تولیدی هنزا را از سایر بتن الیافی متمایز کند تکیه ای است که تیم هنزا بر روی پشتوانه های علمی و تجربی کار دارد و برخورداری از آزمایشگاهی برجسته و مجهز جهت انجام آزمایش های مختلف بر روی ایران GFRC / ایران GRC و بررسی خصوصیات مختلف مقاومتی و مکانیکی آن است.

مقاومت سایشی ایران GFRC / ایران GRC

در نوشته “ایران GFRC / ایران GRC در برابر تنش های حرارتی” بیان شد که یکی از عوامل طبیعی یا مصنوعی که مصالح ساختمانی در معرض آن قرار دارند افزایش ناگهانی یا کاهش ناگهانی دما می باشد که از آن به تنش های حرارتی یاد می کنند. که این اتفاق از جمله در آتش سوزی ها اتفاق می افتد. ایران GFRC / ایران GRC به دلیل وجود الیاف دارای مقاومت مناسبی در برابر تنش های حرارتی می باشد.

در این نوشته به یکی دیگر از ویژگی هایی که در رابطه با مصالح ساختانی به کار گرفته شده در ساختمان دارای اهمیت است خواهیم پرداخت و سپس می بینیم که ایران GFRC / ایران GRC در قبال این عامل چه واکنشی از خود نشان می دهد و آیا نسبت به بتن معمولی دارای برتری در این زمینه می باشد و در صورت برتری چه عامل یا عوامل باعث شده که ایران GFRC / ایران GRC نسبت به سایر محصولات مشابه در زمینه ساختمانی دارای چنین اولویتی باشد.

پدیده ای که در این نوشته درباره ایران GFRC / ایران GRC به آن خواهیم پرداخت پدیده سایش است که یکی از عواملی است که حتما لازم است در آزمایشگاه مورد بررسی قرار گیرد و مهندسان و سازندگان یک ساختمان که قصد استفاده از یک مصالح ساختمانی مانند ایران GFRC / ایران GRC را دارند باید بدانند که این محصول در برابر سایش دارای چه مقاومتی است.

سایش به میزان فرسودگی یک سطح جامد گفته می شود که در تماس مستقیم با یک سطح دیگر قرار گرفته است. باید دقت داشت که فرسایشی که در اثر سایش به وجود می آید صرفا به دلیل تماس دو سطح در طول زمان است و با فرسودگی یک جسم از طریق ضربه پذیری یا به وجود آمدن حفره و منفذ در آن متفاوت است.

معمولا مقاومت در برابر سایش را به وسیله میزان درصدی که از حجم یک قطعه در طول زمان و به دلیل تماس کاسته می شود اندازه گیری می کنند. ایران GFRC / ایران GRC یا هر مصالح ساختمانی دیگری نیز که در ساختمان به کار می رود در تماس با سایر عناصر و متریال های ساختمانی قرار دارد و این تماس مداوم می تواند باعث کاهش حجم آن شده که اگر ایران GFRC / ایران GRC از مقاومت سایشی مطلوب برخوردار نباشد، به شکست آن منجر می شود.

اما طبق آزمایشات گروه هنزا، ایران GFRC / ایران GRC به بهره مندی از الیاف شیشه مقاومت بسیار بالایی در برابر سایش از خود نشان می دهند که در این رابطه بیشتر می توانید با مشاوران و محققان ما در هنزا در تماس باشید. برای دیدن نمونه پنل های پیش ساخته ایران GFRC / ایران GRC به کار رفته در نماهای ساختمان به صفحه ایران GFRC / ایران GRC هنزا مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *