پس از آنکه برخی از ویژگی های منحصر به فرد بتن ایران GFRC / ایران GRC را برشمردیم، حال می خواهیم به این سوال بپردازیم که آیا برای سازه هایی که درزیر دریا استفاده می شوند، استفاه از ایران GFRC / ایران GRC ممکن و قابل اطمینان است یا خیر.

اما پیش از پاسخ به این پرسش لازم است که مقاله “عدم تخریب ایران GFRC / ایران GRC توسط عوامل محیطی” را مرور کنیم. که در آن راجع به مقاومتی که افزودن الیاف شیشه می تواند به بتن بیفزاید صحبت کردیم.

همانطور که می دانید عواملی مانند باد و باران و گرد و خاک و همچنین الودگی هوا می تواند از لحاظ شیمیایی یا فیزیکی به مصالح ساختمانی بیرونی که در معرض هوا قرار دارند، آسیب وارد کند. اما ایران GFRC / ایران GRC به جهت آنکه دارای الیاف شیشه است و با استفاده از افزودنی هایی که به آن اضافه می شود، دارای سطحی مقاوم است که به راحتی در برابر این عوامل از خود دفاع می کند.

قابلیت استفاده از ایران GFRC / ایران GRC در دریا

اما باید دانست که همه انواع بتن الیافی نمی تواند مانند ایران GFRC / ایران GRC در برابر سازه های زیر دریا و در مقابل آب و رطوبت از خود مقاومت نشان دهند و دچار فرسایش و نابودی نشوند. برای آنکه سازه ای دارای چنین مقاومتی باشد هم باید مقاوم در برابر نفوذ آب باشد که نتواند به فرج و خلل درونی بتن راه پیدا کند و هم اینکه دچار زنگ زدگی در مجاور رطوبت نشود که این خواص را تنها در ایران GFRC / ایران GRC می توان سراغ گرفت.

چرا که سایر بتن های الیافی که مانند ایران GFRC / ایران GRC از الیاف شیشه در ترکیب آن ها استفاده نشده و از الیاف فلزی مثلا الیاف فولادی در ترکیب آن ها استفاده شده است، در برابر رطوبت دچار زنگ زدگی می شوند و به این ترتیب از کیفیت آن ها کاسته می شود.

اگر به جای ایران GFRC / ایران GRC از بتن الیافی با الیاف فولادی استفاده شود، باید از پوشش محافظ بتن استفاده کنیم که بتواند مانع زنگ زدگی بتن شود. اما در ایران GFRC / ایران GRC دیگر نیاز به این پوشش محافظ نیست چرا که وجود الیاف شیشه می تواند در برابر محیط های آبی و همچنین محیط های نمکی از خود مقاومت نشان دهد.

به علاوه مقاومت ایران GFRC / ایران GRC به لطف اختلاط الیاف شیشه با بتن بسیار بالاست به طوری که می تواند در حدود 6 هزار الی 8 هزار پوند بر اینچ مربع، بار را تحمل کند. این تحمل هم می تواند مقاومت کششی باشد و هم مقاومت فشاری.

در ایران GFRC / ایران GRC فیبرهای شیشه به کار می رود که این ها می تواند که این ها دارای استحکام بیشتری نسبت به فولاد هستند. اما در مورد ایران GFRC / ایران GRC مسئله ای که نباید از آن غفلت کرد، انعطاف پذیری آن است که امکان طرح های منحنی و پیچیده را فراهم می کند.

ایران GFRC / ایران GRC را می توانید به عنوان پنل هایی برای نمای ساختمان خود به کار برید ولی پیش از آن بهتر است که برای انتخاب مناسب در طرح و ابعاد ایران GFRC / ایران GRC برای ساختمان خود با کارشناسان و متخصصان هنزا تماس بگیرید. به علاوه صفحه ایران GFRC / ایران GRC هنزا نیز می تواند در این راستا منبعی برای افزایش آشنایی شما با ایران GFRC / ایران GRC باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *