همانطور که در نوشته “بتن اکسپوز ؛ نمایی مدرن و سرد” دیدیم، بتن اکسپوز نمایی زیبا و مدرن را برای ساختمان شما فراهم می آورد. اما حتی نمایی با استحکام و مقاومت بتن اکسپوز نیز می تواند همچوم سایر مصالح ساختمانی دچار آسیب گردد که نیازمند به تعمیر و ترمیم می شود. و برای اجرای بهینه عملیات تعمیرا بتن اکسپوز لازم است که “حساسیت های ترمیمی بتن اکسپوز” آن را مد نظر قرار داد.

از لحاظ اصول و قواعد کلی، ترمیم و تعمیر بتن نما به مانند تعمیر و مرمت بتن معمولی می باشد. و عوامل و فاکتورهایی که در این راستا دارای اهمیت می باشند عبارتند از:

– محل و موقعیت خرابی به وجود آمده

– ضخامت اشکال و خرابی یش آمده در بتن اکسپوز

– اندازه و سایز خرابی

برای مرمت و تعمیر بتن نمایی که در معرض خرابی قرار گرفته باید از تکنیک های خاص ترکیب بتن استفاده کرد. زیرا مساله ای که در این زمینه بسیار مورد اهمیت قرار دارد این است که آن بخش از بتن اکسپوز که خراب شده است پس از انجام عملیات بازسازی و مرمت باید از لحاظ بافت و رنگ کاملا با محیط و بخش های اطراف و پیرامونی اش یکسان و هماهنگ باشد. چرا که در غیر این صورت از لحاظ زیبایی و یکپارچگی بتن اکسپوز دچار مشکل خواهد شد.

بتن اکسپوز در نمای دکوراسیون داخلی

در بتن های غیر نما، آنچه از اهمیت ویژه برخوردار است، کیفیت و مرغوبیت بتنی است که برای تعمیر در نظر گرفته می شود و همچنین چسبندگی مناسب این بتن با بتن اصلی. ولی در بتن نما به دلیل آنکه سطح نهایی کار است و در معرض دید قرار می گیرد، علاوه بر کیفیت بتن مورد استفاده، یکنواختی بافت و رنگ از اهمیتی دو چندان برخوردار است.

همین دغدغه سبب شده که ترمیم بتن نما را همیشه بر عهده مجریان حرفه ای و با مهارت بگذارند. که برای این منظور از میزانی سیمان سفید در ترکیب بتن ترمیمی استفاده می شود و سطح به وجود آمده را به خوبی می سابند که جلوه زیبای خود را حفظ کند.

برای آشنایی با نمونه های کاربردی بتن نما بهتر است سری به صفحه بتن اکسپوز هنزا زده و یا با کارشناسان ما در این رابطه در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *