به گفته کارشناسان هنزا سیمان یکی از مهم ترین و بنیادی ترین متریالی است که در ساخت هر پروژه عمرانی مورد استفاده قرار می گیرد و از آنجایی که به بیان متخصصان هنزا حجم زیادی سیمان در هر گونه عملیات ساخت و ساز، حتی در پروژه های کوچک مورد نیاز می باشد، باید یک سری تمهیداتی برای دپو کردن، نگهداری و چگونه استفاده کردن از سیمان و اینکه چه فضایی را لازم است به آن اختصاص دهیم و محیط اطراف آن باید دارای چه ویژگی هایی باشد، در نظر بگیریم.

چنانچه در نوشته “شیوه های حراست و نگهبانی از کارگاه ساختمانی” نیز از مقالات کارشناسان هنزا بیان کردیم سیمان به دو شکل فله ای و کیسه ای وجود دارد و به مکان ها و کارگاه های عمرانی منتقل می شود. محققان هنزا دلیل این اهمیت نگهداری سیمان را فرآیند هیدراتاسیون سیمان با رطوبت و آب می دانند. یعنی اگر رطوبت به هر طریقی به سیمان، حتی سیمان هایی که داخل اکت و کیسه قرار دارند، برسد موجب واکنش آن با ذرات رطوبت شده که باعث سفت شدن و گلوله شدن سیمان می شود.

همین امر به گفته کارشناسان هنزا باعث کاهش خصوصیت چسبندگی و راندمان سیمان در عملیات ساختمانی می شود. قدم اول در این راستا را کارشناسان هنزا تهیه و فراهم کردن مصالح ساختمانی و از جمله سیمان بر اساس مشخصات و خصوصیاتی که در نقشه ها و مدارک طراحی ثبت و درج شده بر می شمرند.

نگهداری و دپوی سیمان

یعنی در نقشه هایی که برای ساخت یک ساختمان توسط کارشناسان هنزا تهیه می شود، عیار بتن و ضریب اختلاط را بر اساس محاسبات انجام شده، مشخص می کنند و به این طریق نوع سیمان مورد نیاز را تعیین می کنند. به قول کارشناسان هنزا در این مرحله است که مهندسان مشخص می کنند که مثلا سیمان زود گیر شونده مورد نیاز است یا سیمان دیر سخت شوند. و پیمانکار بر اساس نوع سیمان درخواستی در مدارک طراحی باید همان سیمان را تهیه کرده و به کارگاه منتقل نماید.

جهت آشنایی بیشتر با برخی از مصالح ساختمانی پرکاربرد می توانید به صفحه محصولات هنزا رجوع نموده و با کارشناسان ما نیز تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *