ما در دنیایی زندگی می کنیم که سرعت تغییرات بسیار بالاست و شاهد هر روزه پیشرفت علمی و همچنین تحولات در عرصه تکنولوژی و فناوری هستیم. که همه این موارد به دلیل آن است که بشر توانسته روش های موثری برای ارتقای علمی به دست آورد و تبادل اطلاعات و فرآوری و بهره مندی از منابع طبیعی و علوم الکترونیکی و مجازی سبب شده که سرعت افزایش و توسعه علم و تکنولوژی روزافزون باشد. یکی از آثار و شواهد این پیشرفت تولید مبلمان بتنی می باشد.

در مقاله “تاریخچه تولید مبلمان بتنی” سعی کردیم تا نگاهی کلی به چگونگی ابداع و ابتکار در زمینه تولید مبلمان بیاندازیم و اینکه کارکردها و استفاده های متنوع بتن چگونه توانست راه را برای رسیدن به مبلمان بتنی باز کند و اینکه مبلمان بتنی در مسیر پیشرفت تولیداتی که برای راحتی و نشستن افراد طی می شود توانسته چه جایگاهی را کسب کند و آیا استقبال خوبی از مبلمان بتنی به عمل آمده یا خیر؟ و اگر از این محصول بدیع به خوبی استفاده شده است، کدام کاربرد آن بیشتر مورد استقبال واقع شده است.

ریخته گری مبلمان بتنی

در بند قبل گفتیم که مبلمان بتنی می تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد و هر یک از کاربردهای آن نیز مشتری خاص خود را می طلبد. می توان از این محصول در داخل خانه ها نیز استفاده کرد. در سالن های انتظار در پاساژ ها و مراکز تفریحی و درمانی و تجاری و غیره می توان از این محصول استفاده کرد. همچنین می توان در نواحی بیرونی ساختمانی و فضاهای شهری نیز از مبلمان بتنی استفاده کرد. که در مقاله “مبلمان بتنی جلوه شهر را زیبا می کند” به این کاربرد مبلمان بتنی بیشتر پرداختیم.

یکی از مزایای مبلمان بتنی این است که این محصول را می توان به سادگی تولید کرد چرا که نیاز به فرآیندهای پیچیده ریخته گری ندارد. بلکه کیفیت و جنس بتن به کار رفته اگر از مرغوبیت کافی برخوردار باشد با طراحی زیبا می توان به مبلمان بتنی بی نظیر دست پیدا کرد. اگر برای ساخت مبلمان بتنی از بتن الیافی استفاده گردد، زیبایی و کبفیت آن به همراه ماندگاری و مقاومت آن چند برابر می شود.

همین امر که تولید و ساخت مبلمان بتنی نیاز به ریخته گری های پیچیده ندارد باعث شده که قیمت این محصول چندان بالا نیست و استفاده از آن از لحاظ اقتصادی به صرفه است. معمولا میلمان ها می توانند هم جنبه کاربردی داشته باشند و هم کاربرد تزئینی. یعنی به جای آنکه برای نشستن روی آن مورد استفاده قرار گیرد، به عنوان وسیله ای جهت زیباسازی محیط می توان آن را به کار گرفت.

مبلمان بتنی نیز به همین شکل می باشد، یعنی هر چند عملکرد آن بیشتر به صورت کاردبردی است یعنی برای نشستن مورد استفاده قرار می گیرد اما می توان از برخی نمونه های بتن الیافی جهت انجام دکوری استفاده نمود.

برای آنکه از مبلمان بتنی برای زیباسازی دکوراسیون استفاده گردد، رنگ آمیزی آن اهمیت ویژه ای پیدا می کند و تناسب آن با عناصر و رنگ های محیطی باید مورد توجه قرار گیرد. اگر به دنبال خرید مبلمان بتنی مناسب جهت محیط و فضای مورد نظر خود هستید، کارشناسان هنزا همواره آماده پاسخگویی به شما هستند. همچنین در صفحه محصولات هنزا می توانید نمونه های آن را مشاهده نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *