در مقاله “توضیحاتی پیرامون مقاومت های ایران GRC / ایران GFRC” در این رابطه صحبت کردیم که چند سالی است در کشور ما از ترکیب فایبر گلاس (الیاف شیشه) با بتن به تولید ایران GFRC / ایران GRC دست پیدا کرده ایم که محصولی است که با توجه به ظرفیت های تحمل بار و تحمل خمشی و فشاری بالایی که دارد توانسته در بسیاری از پروژه های ساخت و ساز نقشی ویژه ایفا کند و این نقش روز به روز در حال گسترش می باشد.

اما جای این پرسش خالی است که ترکیب الیاف شیشه با بتن به چه شکل باید صورت پذیرد تا با بتن ایران GFRC / ایران GRC که تولید می گردد از خاصیت قابل توجهی برخوردار باشد که بتواند در موقعیت هایی که نیاز به استفاده از آن داریم، به خوبی از خود واکنش نشان دهد.

روش اسپری ایران GFRC / ایران GRC مشابه شاتکریت

به این مطلب در نوشته “روش های مخلوط الیاف در ایران GRC / ایران GFRC” پرداخته شد و بیان کردیم که دو روش معمول برای اختلاط الیاف و بتن وجود دارد که عبارتند از:

– روش پیش اختلاط یا Premix

– روش پاشش الیاف یا Spray

روش اسپری کردن ایران GFRC / ایران GRC در واقع شبیه به شاتکریت می باشد. شاتکریت روشی است که معمولا برای مرمت ساختمان های قدیمی و یا ساخت سریع یک لایه نگهدارنده اولیه از آن استفاده می شود و روش کار به این شکل است که اجزای تشکیل دهنده بتن را که تقریبا مطابق همان اجزای ایران GFRC / ایران GRC می باشد به صورت مخلوط در آورده و درون ماشین مخصوص قرار داده و با فشار به سطح مورد نظر پاشیده می شود که می تواند یک سطح پایدار بتنی را روی سطح مورد نظر ایجاد کند.

در نوشته بعدی سعی می کنیم که بیشتر به روش اسپری در ساخت ایران GFRC / ایران GRC بپردازیم. اما به شما پیشنهاد می کنیم که پنل های ایران GFRC / ایران GRC را حتما به عنوان یکی از اصلی ترین اجزای برای ساخت ساختمان خود در نظر داشته باشید. و به این منظور هم می توانید به صفحه ایران GFRC / ایران GRC هنزا مراجعه نمایید و هم با مشاوران و متخصصان ما در هنزا تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *