همانطور که در مقاله “مقدمه ای بر نحوه اختلاط و میکس جی اف آر سی / GFRC” بیان شد، فرآیند اختلاط دارای اهمیت بسیاری در تولید جی اف آر سی / GFRC می باشد. و کیفیت بتن جی آر سی / GRC نهایی کاملا به چگونگی مسیر اختلاط وابسته است. و چنانچه بیان شد پلیمرهای خشک به اندازه پلیمرهای مرطوب می توانند مقاومت خمشی جی اف آر سی / GFRC را تامین کنند.

یکی از روش های اختلاط جی اف آر سی / GFRC این است که همه اجزا و محتویات را در یک محفظه با هم مخلوط کنیم که شامل شن و ماسه، سیمان، پلیمر خشک، پوزولان و سایر اجزا و افزودنی ها می شود. اگر در این روش شما کاملا به نحوه اختلاط مسلط نباشید ممکن است جی اف آر سی / GFRC تولیدی مورد رضایت شما نباشد و بتنی بسیار ضخیم باشد که کار کردن با آن مشکل است.

اختلاط جی اف آر سی و استخکام آن

استحکام تولیدی آن با مخلوطی که از پلیمر مایع فورتون به دست می آید بسیار متفاوت است. بنابراین دو نکته در رابطه با فرآیند اختلاط جی اف آر سی / GFRC بسیار حیاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد:

– فوق روان کننده ها را از پیش اختلاط تعیین دوز کنید.

– منتظر رخ دادن اشتباه در فرآیند اختلاط باشید.

ممکن است ببینید که مخلوط های جی اف آر سی / GFRC تولیدی شما که از پلیمرهای خشک یا مایع دیگر تولید کرده اید رفتار متفاوتی از خود نشان می دهند. اگر نسبت به دو فاکتوری که در بالا گفته شد هوشیار باشید، می توانید روش ها و پروسه خود را طوری تنظیم کنید که بتواند بهترین تناسب را با میکس شما داشته باشد.

در رابطه با چگونگی اختلاط جی اف آر سی / GFRC در مقالات بعدی بیشار صحبت می کنیم. در صورتی که مایل به مشاهده چندین نمونه از کاربرد این محصول هستید به صفحه جی اف آر سی / GFRC هنزا سری بزنید و در صورت هر گونه درخواست و سفارش می توانید با کارشناسان و متخصصان ما در هنزا در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *