در روندی که ما برای آشناسازی مخاطبان گرامی با درپوش بتنی و استفاده های مختلفی که از آن می شود، داشتیم در ابتدا سعی کردیم که در مقاله “کارکردهای مختلف درپوش بتنی” به معرفی نوع استفاده ای که درپوش بتنی دارد بپردازیم. و به این منظور ابتدا نگاهی به انواع درپوش ها و کاربردی که خود درپوش دارد انداختیم و به این ترتیب دیدیم که می توان گفت که هر درپوشی اعم از درپوش بتنی یا غیره دارای کارکردهای معینی می باشد.

یکی از این عملکردهای درپوش بتنی که مشترک با دیگر درپوش هاست، در این است که به مانند یک در عمل می کنند یعنی امکانی را فراهم می کنند که تکنسین ها و متخصصان به فضا و محیط بسته ای که درپوش بر روی آن قرار داده شده دسترسی داشته باشند و جهت انجام بازدید یا انجام تعمیرات ضروری بتوانند از درپوش بتنی بهره مند شده و یا از هر در پوش دیگری که در فضاهای گوناگون به کار می رود، برای این منظور استفاده کنند.

درپوش بتنی هنزا، قوی و مستحکم

یکی دیگر از خواص عملی درپوش بتنی که این نیز مشترک با سایر انواع درپوش ها می باشد این است که می توان از آن به عنوان راهی برای خروج محتویات و یا سیال هایی که درون محفظه ای که درپوش بر روی آن گذاشته شده به بیرون از محفظه استفاده کرد. مثلا وقتی بر روی یک دیگ بخار درپوش قرار داده می شود، هنگامی که حجم سیال داخل آن از حد مورد نظر بیشتر شود می توان آن را از طریق درپوش تخلیه کرد تا آسیبی به دستگاه مورد نظر وارد نشود.

به این ترتیب می بینیم که درپوش بتنی کارکردهایی دارد که این کارکردها بین همه انواع درپوش ها و یا لااقل اغلب آن ها مشترک است و اختصاصی به این محصول ندارد. اما می توان عمل درپوش بتنی را از زاویه ای دیگر نیز مورد بازبینی قرار دارد و آن زاویه این است که از این محصول به عنوان یک پوشش استفاده می شود. که این نوع استفاده نیز مشترک بین این سازه با دیگر انواع درپوش ها می باشد.

استفاده به عنوان پوشش به این معناست که همانطور که مشخص است وقتی ما از یمک درپوش، مثلا درپوش بتنی استفاده می کنیم، قصدمان اسن است که یک محفظه یا مجرا یا لوله را به طوری ببنیدیم که نه امکان ریزش و خروج محتویات داخل آن به بیرون فراهم باشد و نه اینکه زباله یا هر مواد بیرونی بتواند به داخل آن محیط بسته شده توسط درپوش بتنی وارد شود.

که این کارکرد درپوش بتنی که کارکرد پوششی است نیز در کنار کارکرد اولی که گفته شده در کنار هم تکمیل کننده کارآیی یک درپوش بتنی می باشند که همانطور که چند بار تاکید کردیم، این مسئله اختصاص به این محصول نداشته و همه درپوش ها چنین عمل کردی دارند. که مراجعه به صفحه درپوش بتنی هنزا می تواند شما را با برخی از این محصولات آشنا کند.

اما نکته در اینجاست که درپوش بتنی چون از جنسی سخت و محکم ساخته شده است، دارای استواری و پایداری ویژه ای است و در محل هایی که در معرض تخریب، سایش یا فرسایش هستند استفاده از درپوش بتنی اولویت می یابد که دلیل آن قدرت بیشتری است که این محصول دارد و شما می توانید درباره آن در صورت تماس با متخصصان هنزا بیشتر اطلاعات به دست آورید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *