با توجه به اینکه هر روز در صنعت ساختمان سازی پیشرفت هایی صورت می پذیرد، که بخشی از آن مریوط به طراحی، ساخت و تولید مصالح ساختمانی جدید است، برای انکه همیشه در ابن بازار بتوانیم بروز باشیم و بیشترین بهره و فایده را ببریم بهتر است که با جدیدترین و مدرن ترین محصولات ساختمانی آشنا باشیم. یکی از این محصولات و مصالح که در چند سال اخیر وارد بازار ساخت و ساز شده است و به خوبی توانسته است جایگاه بالایی برای خود پیدا کند، جی اف آر سی / جی آر سی است.

ما در نوشته “جی اف آر سی / جی آر سی را چگونه بشناسیم؟” سعی کردیم که از منظر بررسی و مقایسه خصلت ها و ویژگی های کلی جی اف آر سی / جی آر سی به اشنایی و معرفی این محصول بپردازیم. در این نوشته سوالما این است که چه نوع کاربردهایی را می توانیم برای جی اف آر سی / جی آر سی سراغ داشته باشیم. البته ناگفته نماند که برشمردن همه کارکردهای جی اف آر سی / جی آر سی را در این نوشته مد نظر نداریم چرا که کار بیشتری می طلبد و تنها به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

جی اف آر سی / جی آر سی چه نوع کاربری هایی دارد؟

در نوشته پیشین گفتیم که جی اف آر سی / جی آر سی را می توان به طرح سنگ های گرانیت و یا سفال تولید نمود، البته با وزنی کمتر. در ادامه ذکر این نکته ضروری است که این وزن کمتر به شیوه های مختلف سبب می شود که هزینه کلی تحمیل شده به سازندگان ساختمان کاهش پیدا کند. هم از جهت مواد اولیه، هم از جهت حمل و جابجایی و هم از جهت سهولت نصب و غیره.

به این ترتیب مالکان ساختمانی که از جی اف آر سی / جی آر سی استفاده می کنند می توانند بدون آنکه نیاز به قربانی کردن ابعاد زیبایی شناختی پنل های پیش ساخته جی اف آر سی / جی آر سی شوند، و یا بدون آنکه نیاز به از دست دادن ماندگاری و طول عمر این محصول داشته باشند، بتوانند طرح های کلی را شتاب بخشند. چرا که جی اف آر سی / جی آر سی خودبخود باعث افزایش ماندگاری سازه و همچنین کمک به زیباسازی و جلوه بیشتر آن می کند.

در ادامه اگر بخواهیم تحت دو عنوان کلی کاربری های جی اف آر سی / جی آر سی را بیان کنیم باید که به دو مورد زیر اشاره نماییم؛

  1. استفاده در ساخت سازه های جدید
  2. بازسازی و پوشش دوباره نمای ساختمان های موجود

بازسازی و پوشش دوباره نما با جی اف آر سی / جی آر سی

به این ترتیب کسانی که ساختمان های آن ها ساخته شده است و سپس علاقه مند به استفاده از جی اف آر سی / جی آر سی در نمای ساختمان خود می باشند نیز می توانند با متخصصان و کارشناسان ما در هنزا این مسئله را در میان بگذارند، چرا که به راحتی می توان این موضوع را مدیریت کرد و نمای یک ساختمان را با بررسی های تخصصی و طی روند مشخص و زمان بندی معین تغییر داد و به این شکل بتوانیم نمای جی اف آر سی / جی آر سی را برای یک ساختمان از قبل ساخته شده نیز انجام دهیم.

وقتی که بخواهیم جی اف آر سی / جی آر سی را در عملیات بازسازی به عنوان پوشش مجدد نمای یک ساختمان به کار ببریم این مزیت وجود دارد که می توان بدون آن که ضرورت داشته باشد که نمای قبلی تخریب گردد به طور مستقیم این محصول با کمترین بار اضاقه ای که بخواهد بر سازه موجود تحمیل کند، بر روی نمای قبلی به کار گرفت.

علاوه بر آن مزیت دیگری که جی اف آر سی / جی آر سی از این جهت دارد، این است که سهولت و سرعت نصب آن بر روی نمای قبلی بدون احتیاج به تخریب نمای پیشین باعث می شود که کسانی که در حال سکونت و استفاده از ساختمان هستند و کارهایی که در آن ساختمان در جریان هستند، نیاز به تعطیلی نخواهد داشت و نصب جی اف آر سی / جی آر سی مزاحمتی برای آن ها ایجاد نخواهد کرد.

به همین منظور است که می بینیم جی اف آر سی / جی آر سی را در بازسازی و نوسازی ساختمان های تاریخی به طور گسترده مورد استفاده قرار می دهند. و جی اف آر سی / جی آر سی برای بسیاری به عنوان بهترین راه حل برای تعمیر و جایگزینی کاشی های سفالی در نظر گرفته می شود که به علت گذر زمان و تاثیرات آب و هوایی رو به زوال هستند.

چون جی اف آر سی / جی آر سی دارای ماندگاری بالایی است. که این دوام زیاد را جی اف آر سی / جی آر سی مدیون الیاف شیشه ای است که در ساختار بتنی آن به کار رفته است. و همین امر البته به انعطاف پذیری و قابلیت طراحی جی اف آر سی / جی آر سی نیز افزوده است. شما می توانید برای آنکه نگاهی جامع تر به همه انواع و شکل های این محصول داشته باشید به صفحه جی اف آر سی / جی آر سی هنزا مراجعه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *