ساخت و طراحی مبلمان بتنی موضوعی است که دست اندر کاران این زمینه را به خود مشغول داشته است. به دلیل آنکه در طراحی مبلمان بتنی می توان تنوع و گستردگی زیادی را مورد نظر قرار داد که به این ترتیب می تواند برای ما کارآیی محصول را افزایش دهد. علاوه بر آکه می توان برای هر محیط و فضایی مبلمان بتنی متناسب با آن محیط را به کار گرفت.

به عنوان مثال می توان به مقاله قبلی ما که در موضوع “مبلمان بتنی با طراحی های قدیمی و سنتی” بود اشاره کرد. همانطور که دیدید و با مطالعه آن نوشته در خواهید یافت، اینکه طراحی مبلمان بتنی به چه گونه باشد هم به تناسب محیطی مربوط است و هم سلیقه صاحبان پروژه. ممکن است برخی بخواهند که مبلمان بتنی آن ها شکل و بافت سنتی و قدیمی داشته باشد. که به خصوص امروزه برای برهی اماکن تفریحی و یا رستوران ها و کافی شاپ ها چنین طراحی های زیاد در نظر گرفته می شود.

اما یکی از عناصر مهم در طراحی مبلمان بتنی رنگ آمیزی است. چرا که هر طرحی رنگ خاص خود را می طلبد و با تمسک و استفاده از تکنولوژی های امروزی بر خلاف باور قبلیريال می توان مبلمان بتنی با رنگ دلخواه را با صرف هزینه و زمان کمی به دست آورد.

تکنولوژی های نوین در تولید مبلمان بتنی رنگی

از جمله تکنولوژی های جدید در ساخت مبلمان بتنی رنگی این است که در مرحله اختلاط و ساخت بتن که اجزای سازنده آن را با هم مخلوط می کنیم به قصد درست کردن مبلمان بتنی رنگدانه های سرامیکی و فلزی را به رنگ مورد نظر به مخلوط وارد کنیم تا مبلمان بتنی نهایی به آن رنگی که ما مد نظر داریم درآید.

نکته جالب توجه این است که این رنگ دانه ها طیف گسترده ای از رنگ ها را شامل می شوند که شامل طیف رنگ های آبی، قرمز، نارنجی، سبز، زرد و حتی سیاه می شود. پس شما از این جهت نباید نگرانی داشته باشید که آیا می توانید به رنگ مطلوب مبلمان بتنی خود دست یابید یا خیر.

این رنگدانه ها دارای دانه بندی بسیار ریزی هستند بنابراین در حین اختلاط مواد اولیه مبلمان بتنی به طور کاملا یکنواخت و هماهنگ در سرتاسر مبلمان بتنی توزیع می شود. بنابراین شدت و ضعف رنگ در سرتاسر لایه های درونی و بیرونی سازه به یک میزان می باشد.

البته نکته ای دیگر که می توان از جمله کمک ها و فواید رنگدانه ها نسبت به مبلمان بتنی به شمار آید این است که به دلیل آن که ذرات آن دارای سایز و اندازه ای کوچک هستند و در حجم بتن پخش می شوند، می تواند به نفوذ ناپذیری این محصول کمک کند و همچنین به دلیل آنکه انسجام درونی آن را افزایش می دهد باعث می شود که قدرت و مقاومت کل سازه هم ارتقا پیدا کنید.

در واقع رنگدانه نه تنها به جهت کمک در رنگ آمیزی محصول ما استفاده می شود بلکه توانسته است که از جهت مقاومتی نیز کیفیت محصول را افزایش دهد. برای دقیق تر اطلاع یافتن از نحوه این فرایند می توانید به صفحه محصولات هنزا مراجعه کنید و انواع رنگی مبلمان بتنی را مشاهده نمایید. همانطور که سفارشات خود را از طریق ارتباط با کارشناسان هنزا پیگیری نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *