انتخاب مصالح ساختمانی برتر در مشاوره با کارشناسان هنزا” از جمله شعارهایی است که شرکت گام آبی فردا که تولید کننده محصولات ساختمانی با برند هنزا است به آن پایبند است.

یکی از مهم ترین جنبه های کاری مهندسان و متخصصان هنزا علاوه بر تولید مصالح ساختمانی مناسب برای ساختمان های کشورمان و ارتقای علمی، کیفی و هنری این مصالح ساختمانی، آشنا سازی هموطنان گرامی با انواع مختلف مصالح ساختمانی است که این روزها در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد و مصالح ساختانی هنزا قابل مقایسه با این محصولات در سطح کیفیت جهانی است.

به عنوان مثال کارشناسان ما در هنزا در نوشته “تنوع متریال تولید مصالح ساختمانی سبز” که از سلسله مقالات هنزا در موضوع مصالح ساختمانی است، بیان نمودند که دغدغه های محیط زیستی چه اثر عظیمی بر روی صنعت و کارخانجات نولید مصالح ساختمانی گذاشته و امروز به عنوان سرلوحه پیش روی همه دست اندرکاران تولید و توزیع مصالح ساختمانی وجود دارد.

آزمایشگاه تعیین مقاومت مصالح ساختمانی

به همین دلیل است که محققان هنزا در راستای تولید محصولاتی هر چه سازگارتر با محیط زیست تلاش می کنند و از این طریق توانسته اند که تاییدیه موسسات مختلف و معتبر داخلی و خارجی را برای هنزا به ارمغان آورند.

یکی از نمونه ها که در مقالات پایانی هنزا مورد توجه قرار گرفت مقوله کفپوش های سبز است که به گفته کارشناسان هنزا امروزه مورد توجه بسیاری از تولید کندگان و معماران و مهندسان قرار گرفته است و سعی بر این است به ترتیبی که در نوشته “کفپوش سبز از چه موادی تشکیل می شود” از مقالات هنزا بیان شد، برای پوشش کف ساختمان ها، اتاق ها، راه روها و حتی محوطه های بیرونی از محصولاتی استفاده شود که سازگاری بیشتری با محیط زیست داشته باشند. که برای کسب اطلاع بیشتر در این زمینه می توانید مقاله مذکور از متخصصان هنزا را مطالعه نمایید.

اما در این نوشته می خواهیم به معرفی مصالح ساختمانی از جنبه دیگری بپردازیم. به گفته کارشناسان هنزا برای انکه محصولاتی که در ساخت یک ساختمان به کار می روند بتوانند اعتماد و اطمینان مهندسان و سازندگان آن ساختمان و یا سازه را جلب کنند باید دارای برخی ویژگی ها و خصوصیات باشند.

که به گفته متخصصان هنزا به این دسته از خصوصیات، خصوصیات عمومی مصالح ساختمانی گفته می شود و نقش بسزایی در استحکام، کارآیی، مقاومت و دوام عمر یک ساختمان در طول زمان و در برابر حوادث مختلف طبیعی و غیر طبیعی خواهد داشت.

مهندسان هنزا می گویند هر چقدر که تکتک اجزا و مصالحی که در یک بنا به کار می رود، مرغوب تر و بهینه تر باشد، کیفیت کل بنا نیز بالاتر خواهد رفت. البته مشروط بر اینکه نحوه مهندسی و ترکیب اجزا در کنار یکدیگر بر اساس استانداردها و قواعد مهندسی مربوطه باشد.

به گفته کارشناسان هنزا برای محاسبه کیفیت هر یک از مصالح ساختمانی، آزمایشهای خاصی وجود دارد که هر کدام از این مصالح را در شرایط آزمایشگاهی با دستگاه های مخصوص مورد آزمایش قرار می دهند. و به این ترتیب می توانند کمیت ها و خصوصیاتی که مد نظر است را به دست آورده و محاسبه کنند و به این طریق دست به مقایسه کیفیت مصالح ساختمانی گوناگون بزنند.

البته همانطور که محققان و کارشناسان ما در هنزا بیان می کنند همواره به این شکل نیست که برای ساخت یک سنا یا سازه لازم باشد از مصالح ساختمانی با حداکثر کیفیت و مرغوبیت استفاده شود. چرا که گاهی با توجه به بارهای وارده بر مصالح ساختمانی یک ساختمان، شما به عنوان سازنده آن می توانید از محصولی که دارای حداکثر کیفیت نیست ولی به خوبی می تواند بارهای وارده را تحمل و خنثی کند استفاده کنید.

در واقع به بیان متخصصان هنزا در اینجا بحث بهینه سازی و صرفه جویی در هزینه های اقتصادی هم باید مدنظر قرار بگیرد. چرا که گاهی شما با صرف هزینه بیشتر و استفاده از محصولی که گران قیمت تر است و کیفیت بالاتری دارد، صرفا سرمایه خود را بیهوده هزینه کرده اید چرا که با توجه به موقعیت و خصوصیات ساختمان شما، این مقدار از هزینه کاملا غیر ضروری بوده است. به همین جهت است که ما به شما توصیه می کنیم برای انتخاب مصالح ساختمانی لازم است که حتما با متخصصان و اهالی فن مشورت کنید.

و در واقع این موضوع که همیشه بهترین جنس بهترین انتخاب است می تواند به قول کارشناسان هنزا همیشه درست نباشد، بلکه در بهینه سازی بحث بر سر این است که ما چگونه می توانیم با کم کردن هزینه هایی که برای ساخت یک ساختمان باید انجام شود، کیفیت و مرغوبیت لازم را حفظ کنیم. در واقع کیفیت و استحکام ساختمان و هزینه های مصرف شده دو فاکتور متقابلی هستند که در نقطه ای که به آن نقطه بهینه گفته می شود یکدیگر را ملاقات می کنند.

موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران

محققان هنزا اذعان می کنند که فرآیند بررسی ها و تحقیقات آزمایشگاهی برای تعیین کمیت های مختلف سنجش و مقایسه کیفیت مصالح ساختمانی از جنبه ها و ابعاد گوناگون بر عهده “موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران” می باشد. که می توانید با مراجعه به سایت این موسسه از مشخصات و ویژگی های مصالح ساختمانی گوناگونی که در کشورمان مورد استفاده قرار می گیرد مطلع شوید.

برای آشنایی با مصالح ساختمان هنزا می توانید به صفحه محصولات هنزا مراجعه نموده و جهت مشاوره درباره انتخاب مصالح ساختمانی بهینه با کارشناسان و مشاوران ما تماس حاصل نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *