اگر در کار ساخت ساختمان هستی و تا به امروز با جی آر سی آشنا نشده ای دیگر وقت آن رسیده که نسبت به این محصول و ویژگی های آن مطلع شوی. همانطور که در نوشته “گذری بر خصوصیات جی اف آر سی / جی آر سی” هم اشاره شد، جی اف آر سی یک فرم خاص از بتن با کارکردهای بسیاری است. جی آر سی به علت خصوصیات منحصر بفرد و مقاومت کششی بالایی که دارد، می تواند به طور موثر برای ساخت دیوارهای نما، محیط اطراف شومینه، سطح بالای دستشویی و کانتر بتنی آشپزی در آشپزخانه مورد بهره برداری قرار گیرد

یکی از راه های درک کردن مزایای واقعی جی آر سی این است که نگاهی به ترکیب آن بیاندازید. جی اف آر سی شاکله ای مشابه با فایبرگلاس خرد شده دارد که برای ساخت تنه قایق ها و دیگر شکل های پیچیده سه بعدی استفاده می شود. هر چند مقداری ضعیف تر است. جی اف آر سی با ترکیب مخلوطس از شن، سیمان، پلیمر (معمولا پلیمر اکریلیک)، آب و سایر مواد افزودنی و الیاف شیشه (فایبر گلاس) دارای مقاومت قلیایی استفاده می شود. خیلی از طراحی های این مخلوط را به صورت آنلاین می توانید پیدا کنید..

قابلیت های جی اف آر سی

برخی از مزایا و فواید بسیار جی اف آر سی عبارتند از:

– قابلیت ساخت پنل های سبک:

اگر چه چگالی نسبی جی اف آر سی تقریبا مشابه چگالی بتن معمولی است اما این محصول می تواند به صورت بسیار نازک تر از پنل های بتن سنتی تولید شود. و همین امر موجب سبک تر شدن آن ها و متعاقبا نصب راحت تر آن می گردد که در مقاله “جی اف آر سی؛ سهولت در نصب” نیز مورد اشاره قرار گرفت.

– تراکم بالا، مقاومت کششی و خمشی:

مقدار بالای فایبر گلاس موجود در ترکیب جی اف آر سی منجر به مقاومت کششی بالا می شود. در حالیکه میزان پلیمر زیاد باعث انعطاف پذیری بتن و مقاومت آن در برابر ترک می شود. تسلیح و تقویت بتن با استفاده از الیاف شیشه شبب ارتقای پایداری و استحکام آن می گردد که می توان در پروژه های حساس و بحرانی که هر گونه ترکی برتابیده نمی شود، بر روی این مصالح ساختمانی حساب باز کرد.

برای آشنایی با تنوع این محصول به صفحه جی آر سی/ جی اف آر سی هنزا مراجعه کنید و یا با مشاوران و کارشناسان مصالح ساختمانی هنزا تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *