بتن اکسپوز برای عملکردهای متنوع، راهکارهای مختلفی را فراهم می کند که ظرفیت بالای این محصول این امکان را ایجاد می کند. مثلا به ترتیبی که در نوشته “نحوه کاربرد بتن اکسپوز متخلخل” بیان شد برای مواقعی که نیاز ما به بتن اکسپوز با وزنی سبکتر باشد بهتر است که از نوع متخلخل آن استفاده کنیم. به خصوص زمانی که لازم است در لایه درونی ساختمانی از این محصول استفاده کنیم و در معرض نمایش نیست.

بتن اکسپوز یک محصول عایق نیز می باشد، البته اینکه بتن به عنوان عایق عملکرد خوبی دارد مسئله جدیدی نیست و دهه ها است که در بازار ساختمانی با این ظرفیت شناخته می شود. البته طبق تنظیمات و استانداردهای جدیدتر و سخت تر مراقبت و صرفه جویی انرژی ساختار جدید بتن اکسپوز به گونه ای است که بتواند این محدودیت ها را پوشش دهد.

بتن اکسپوز و نقش عایق بودن آن

هدف از بهره مندی از ویژگی عایق بودن بتن اکسوز آن است که گرمای کمتری از میان دیوارهای ساختمان منتقل شود. این امر باعث می شود در فصول سرد نیاز به استفاده از منابع انرژی حرارتی کمتری داشته باشیم و همچنین در فصول گرم، گرمای کمتری از طریق دیوارها به داخل سرایت کرده پس انرژی سرمایشی کمتری مصرف می کنیم.

برای به دست آوردن چنین کاهشی در انتقال گرما به وسیله بتن اکسپوز می توان آن را از طریق هزینه مقاومت به دست آورد که کاربردهای پتانسیل را بر حسب ارتفاع و تعداد طبقات ساختمان محدود می کند. و یا آنکه منجر به شخامت ابعادی دیوارها به صورت غیر واقعی می شود. یعنی برای آنکه خصلت عایق بودن بتن اکسپوز را افزایش دهیم مجبوریم ضخامت دیوارها را تا حد ضرورت بالا ببریم.

این ها راهکارهایی برای دست یابی به این ویژگی است که از لحاظ صرفه جویی در مصرف انرژی حائز اهمیت است و در استانداردهای جدید ساخت و ساز مورد سخت گیری واقع می شود. شما برای آنکه بتوانید ساختمان خود را مطابق با این استانداردها پیش ببرید بهتر از از مشورت کارشناسان و متخصصان هنزا بهره مند شوید و نیز از صفحه بتن اکسپوز هنزا دیدن نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *