شاید بتوان گفت که در بازار ساخت و ساز سازندگان و دست اندر کاران صنعت ساختمانی هر روز انتظار ورود مصالحی جدیدتر، پر قدرت تر و زیباتر را می کشند که استفاده از آن نسبت به مصالح قدیمی راحت تر باشد و در عوض دوام و ماندگاری بالاتری را نیز به ساختمان عرضه کند. همه این موارد سبب شده که با استفاده از علوم پیشرفته جدید و تکنولوژی های برتر، هر از گاهی مصالحی نوین و مستحکم تر به این عرصه وارد شود. که بتن اکسپوز مثال بارزی برای این نوع می باشد.

بتن اکسپوز در واقع یک نوع از انواع بتن می باشد ولی تفاوت آن با بتن معمولی در این است که بتن اکسپوز در سطح نمای بیرونی ساختمان به کار گرفته می شود و این مسئله به این معناست، که بتن نما بر خلاف بتن که پوسته داخلی ساختمان را پوشش می داد و کار محکم سازی را بر عهده دارد، در پوسته خارجی به کار می رود که علاوه بر آنکه باید از همان پایداری برخوردار باشد، بحث زیبایی ظاهری نیز به بتن اکسپوز افزوده شده است.

بتن اکسپوز دارای کارآیی فوق العاده

حال که با تعریف بتن اکسپوز آشنا شدیم بهتر است برخی از خصوصیات آن را نیز مرور کنیم. در مورد خصوصیات بتن اکسپوز مسائل زیادی قابل طرح است. اما در اینجا به دو نکته اشاره خواهیم کرد. نکته اول اینکه بتن اکسپوز را می توان در سازه هایی مانند پل ها و یا سازه هایی که در ارتباط و تماس با رطوبت و آب قرار دارند به کار گرفت.

زیرا همانطور که در نوشته “نفوذ ناپذیری بتن اکسپوز در برابر رطوبت” گفته شد و از منظر کارشناسان هنزا مورد پردازش قرار گرفت، این محصول دارای ساختاری است که احتمال نفوذ هر گونه رطوبتی و همچنین آب به داخل آن منتفی است که این می تواند ماندگاری بتن نما را در محیط های ذکر شده بالا ببرد که می توانید به اطلاعات بیشتری در این رابطه دست پیدا کنید، اگر با متخصصان هنزا ارتباط برقرار کنید و البته صفحه بتن اکسپوز هنزا نیز در دسترس شما قرار دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *