پس از آنکه در مقاله “اهمیت قدرت و زیبایی در بتن اکسپوز” در این باره صحبت کردیم که نمای بتن اکسپوز به دلیل بهره مندی از بتن که محصولی قدرتمند و پر قدرت است، می تواند نمایی مستحکم برای ساختمان شما آماده کند. البته علاوه بر وجود بتن، در بتن اکسپوز از فوق روان کننده هایی نیز استفاده شده و همچنین از افزودنی هایی بهره برده شده که می تواند تراکم محصول را افزایش دهد و به این ترتیب بتن اکسپوزی پر قدرت تر نسبت به بتن معمولی به دست خواهد آمد.

از طرف دیگر به جهت آنکه سطح خارجی بتن اکسپوز دارای سطحی صاف و صیقلی است که بدون خلل و فرج و ترک می باشد، زیبایی ظاهری ن نیز مثال زدنی است. همین امر سبب شده که بتن نما بتواند نمایی زیبا را برای ساختمان تامین کند و با ایکه بتن در ابتدا به دلیل رنگ و جنسی که دارد این احساس را القا می کد که سرد است و برای نما مناسب نیست. اما باید توجه داشت که بتن اکسپوز توانسته نماهایی گرم و زیبا را به فضای داخلی و خارجی ساختمان القا کند.

بتن اکسپوز به عنوان کفپوش محوطه ها

همین دلیل باعث شده است که دامنه کارآیی بتن اکسپوز گسترش پیدا کند و تنها منحصر به این نباشد که در دیوارهای داخلی ساختمان و یا در نمای بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار گیرد، بلکه در کف سازی محوطه ها نیز از این محصول استفاده می شود.

مثلا می بینیم که در محوطه سازی اطراف استخرها و یا فضای سبز داخل ساختمان و یا فضاهای شهری از بتن نما به عنوان کفپوش استفاده می شود و یا از پنل های بتن اکسپوز برای مسیرهای پیاده رو استفاده می شود. البته این کاربرد همانطور که گفته شد جزو سبک های طراحی مدرن است که در دوره معاصر این سبک از طراحی بسیار رایج گشته است.

کارشناسان هنزا نیز می توانند در راستای این افزایش کاربری شما را راهنمایی کنند تا بتوانید شما نیز از کارآیی این محصول بهره مند شوید. به همین جهت مشاهده صفحه بتن اکسپوز هنزا می تواند ایده های خوبی را به شما ارائه دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *