ممکن است با دنبال کردن مقالات هنزا که این مقالات از نگاه کارشناسان هنزا به توضیح و تببین و معرفی مصالح ساختمانی تولید شده در شرکت گام آبی فردا و تحت برند هنزا می پردازد، این سوال برای شما پیش آید که “ایران GFRC / ایران GRC چیست؟

برای پاسخ به این سوال همانطور که در مقاله مورد نظر نیز بیان شد، لازم است گفته شود که ایران GFRC / ایران GRC در واقع پنل هایی پیش ساخته از بتن هستند که با بتن معمولی یک فرق اساسی دارند. فرق اساسی بتن های ایران GFRC / ایران GRC با بتن معمولی در نحوه تقویت و تسلیح آن است.

پیش از پرداختن به ایران GFRC / ایران GRC لازم به ذکر است، همانطور که اگر در زمینه ساخت و ساز و ساختمان سازی تجربه ای داشته باشید، خواهید دانست که بتن معمولی را به وسیله میلگردهایی از جنس فولاد که در اطراف و پیرامون آن کار گذاشته می شود، تقویت می کنند که اصطلاحا به این میلگردها آرماتور و به فرآیند تقویت بتن توسط میگردهای فولادی آرماتور بندی گفته می شود.

ایران GFRC / ایران GRC را بهتر بشناسیم

که نحوه کار به این شکل است که ابتدا در موقعیتی که قصد بتن ریزی و استفاده از بتن وجود دارد، آرماتور بندی را انجام داده و این میلگردها را در حول و حوش آن ناحیه محکم و به صورت شبکه ای مستقر می کنند، سپس شروع به بتن ریزی در منطقه مورد نظر که تحت احاطه این میلگردها قرار دارد، می کنند. البته در ایران GFRC / ایران GRC دیگر نیازی به ایرن فرآیند نیست و یا نیاز ما بسیار کمتر و فقط در نقاطی است که بر پنل ایران GFRC / ایران GRC نیروی بسیار زیادی وارد می شود.

که در آن نقاط خاص با اینکه از ایران GFRC / ایران GRC استفاده می شود، اما همچنان وجود این میلگردها لازم است تا بتواند بتن ایران GFRC / ایران GRC را به مقاومت لازم و مورد نظر ما برساند. به این طریق بتن در همسایگی این میلگردها دچار ترک کمتری می شود و همچنین میزان مقاومت آن افزایش می یابد که همین مساله سبب می شود بتن دیگر دارای شکنندگی بالا نباشد که در صورت کمترین ضربه دچار شکست گردد.

اما در رابطه با ایران GFRC / ایران GRC قضیه به این سادگی نیست. یعنی آن جا صرفا از میلگردهایی در ساختار بتن برای تسلیح آن استفاده نمی شود بلکه طب ابتکاری که در واقع ابتدائا توسط متخصصانی در روسیه ابداع شد و سپس در ایالات متحده پیگیری شد، از الیافی خاص در داخل ترکیب بتن استفاده کرده تا بتوانند بتنی جدید به وجود بیاورند که در کشور ما تحت عنوان ایران GFRC / ایران GRC شناخته می شود.

<div id=”56499637652″><script type=”text/JavaScript” src=”https://www.aparat.com/embed/q7K3b?data[rnddiv]=56499637652&data[responsive]=yes”></script></div>

البته تاریخ ایران GFRC / ایران GRC را اگر دنبال کنید به قبل از این وقایع و به دورانی خواهیم رسید که مصالح اصلی سازنده یک ساختمان، خشت های کاهگلی بود که در آن مصالح وجود کاه در خشت های گلی باعث می شد که هم پایداری و مقاومت خشت های گلی افزایش یابد و هم اینکه در روند خشک شدن و آب از دست دادن توسط این خشت ها، ترک های کوچکتر و کم عمق تری توسط آن ها ایجاد شود. که این تاریخچه ای مختصر از ایران GFRC / ایران GRC خواهد بود.

همین مساله مقدمه ای شد برای آنکه دانشمندان به تولید مصالح ساختمانی خاصی به نام بتن الیافی بیاندیشند که نهایتا منجر به تولید ایران GFRC / ایران GRC شد. منتها در یاران GFRC / ایران GRC دیگر برای آنکه بتوانیم قدرت بتن را بیشتر کنیم از کاه استفاده نکردیم بلکه از الیاف شیشه که به آن فایبر گلاس نیز گفته می شود استفاده کرده و به این وسیله بتن را مسلح می کنیم.

در واقع نقش میلگردهایی که از جنس فولاد بودند و بیرون از بتن قرار داشتند و بتن را تقویت می کردند و ضعف های آن را پوشش می دادند در ایران GFRC / ایران GRC به الیاف شیشه داده شد که در درون ترکیب بتن مختلط شده اند و بدون آن حجم و وزن زیادی که میلگردها داشتند نه تنها توانستند مقاومت بتن را افزایش دهند بلکه ایران GFRC دارای مزیت های بسیاری نسبت به بتن معمولی بود.

طراحی های خاص با ایران GFRC / ایران GRC

برای بر شمردن مزیت های ایران GFRC / ایران GRC نسبت به بتن معمولی می توانید به مقاله های مختلفی که ما در اینجا سعی کردیم در این رابطه و تحت عنوان ایران GFRC / ایران GRC از منظر کارشناسان هنزا ارائه کنیم، مراجعه نمایید. و در آنجا مشاهده خواهید کرد که ایران GFRC / ایران GRC نسبت به بتن معمولی هم دارای ماندگاری و طول عمر بیشتری است و هم می تواند نیروهای وارده بیشتری را تحمل کند.

البته یکی از امتیازات خاص ایران GFRC / ایران GRC که شاید امروزه از بقیه خصوصیات آن بیشتر به چشم آمده و مورد توجه قرار می گیرد، ویژگی شکل پذیری و انعطاف پذیری آن است. که سبب شده بتواند طراحی های نمای ساختمان را با ایران GFRC / ایران GRC به صورتی بسیار زیبا و شکیل انجام داد، به طوری که می توانید نمونه های برجسته آن را در صفحه ایران GFRC / ایران GRC هنزا مشاهده نمایید.

همچنین متخصصان و کارشناسان ما همواره آماده پاسخگویی به پرسش های شما در این زمینه خواهند بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *