تا اینجا در مقالاتی که در آن ها به موضوع کفسازی بتنی پرداخته شد، این مطلب را مد نظر داشته ایم که پیش از آن که وارد بحث کفسازی بتنی شویم، ابتدا درباره کفسازی به طور کلی صحبت کنیم. و دیدیم که به طور کلی یکی از لوازم شهرسازی این بوده که انسان در جاهایی که رفت و امد می کنند و یا با وسیله نقلیه از آنجا عبور می کنند، سطح زمین را که پوشیده از سنگ و خاک است با وسایلی پوشش می دهند که از جهات مختلفی راحت تر باشد. یکی از انواع این کفپوش ها کفسازی بتنی می باشد.

می توان گفت که اولین کفسازی بتنی در سال 1893 صورت گرفته است. که معماران و طراحان به این ایده رسیده اند که از بتن که ترکیبی برای استحکام ساختمان ها بوده بتوانند برای پوشش کف استفاده کنند و از قابلیت ها و مزیت های این مصالح در این سازه جدید بهره مند شوند. اما از آن زمان به بعد کفسازی بتنی در بخش ها و محوطه های مختلف نیز گسترش پیدا کنند.

اولین کفسازی بتنی انجام شده

به این صورت که می بینیم در فرودگاه ها و بزرگراه ها نیز و همچنین خیابان های مناطق مسکونی یا مناطق تجاری نیز از کفسازی بتنی استفاده شده است. می توان گفن که این پیشرفت به دلیل آن بوده که کفسازی بتنی توانسته مزیت ها و تسهیلاتی برای افراد فراهم کند که سایر مصالح ساختمانی مورد استفاده در پوشش کف به خوبی بتن نتوانستند از عهده این کار برآیند.

برای آنکه کفسازی بتنی را بهتر بشناسید و بتوانید در مورد قابلیت های آن اطلاع بیشتری کسب کنید پیشنهاد ما این است که مطالعه مقاله “کفسازی بتنی با دستگاه های مکانیزه” را از دست ندهید که در این راستا می تواند برای کسانی که آشنایی چندانی با کفسازی بتنی ندارند ولی قصد دارند که از فواید و امتیازات آن بهره مند شوند مفید است.

نمونه های اجرایی را در صفحه کفسازی بتنی هنزا مشاهده کنید و علاوه بر آن از تجربه متخصصان و کارشناسان هنزا در این زمینه می توانید طی تماس با آن ها بهره مند شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *