چرا ما به “تحلیل زیبایی شناختی بتن اکسپوز” پرداختیم؟ دلیل آن این است که بتن اکسپوز در مورد سطحی گفته می شود که آن سطح با بتن پوشش داده شده، و بتن سطح نهایی کار است و روی آن پوشش دیگری به کار گرفته نمی شود. به همین جهت در بتن اکسپوز اینکه ما بتوانیم ظاهری زیبا ارائه دهیم اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند. در واقع بتن اکسپوز را نباید به عنوان یکی از مصالح ساختمانی که در لایه و پوسته درونی ساختمان به کار می رود محاسبه نمود.

در آن دسته از مصالح ساختمانی که بر خلاف بتن اکسپوز صرفا در لایه زیرین و درونی سازه به کار می روند و روی آن ها با مواد دیگر پوشش داده می شود، که خود بتن معمولی نیز چنین کاربردی دارد، آن چیزی که تنها برای ما اهمیت دارد این است که آن مصالح ساختمانی ارای قدرت باشد، یعنی مقاومت های مکانیکی آن در حد استاندارد باشد که بتواند بارها و نیروهایی که به شیوه های گوناگون بر آن وارد می شود را در طول زمان تحمل کند و دچار شکست، ترک یا ریزش نشود.

اهمیت قدرت و زیبایی در بتن اکسپوز

اما در مورد بتن اکسپوز وضعیت فرق می کند. چرا که همانطور که گفته شد بتن اکسپوز در پوسته خارجی ساختمان به کار می رود و روی ان با مصالحی دیگر پوشانده نمی شود. پس بتن اکسپوز به آن بتنی گفته می شود که در معرض دید است. البته می تواند در قسم های مختلفی از سازه های گوناگون به کار رود. از نمای بیرونی و درونی ساختمان گرفته تا کفپوش ها و یا سازه هایی مانند پل ها، تونل ها، زیرگذرها، سدها و غیره.

بنابر آنچه گفتیم در ساخت بتن اکسپوز باید ملاک های زیبایی بصری را به همراه ملاک های پایداری مکانیکی با هم در نظر بگیریم. که این دو در ترکیب با هم بتوانند محصول ایده آلی به ما تحویل دهند که هر مشتری و هر سازنده ای از استفاده از آن احساس رضایت و خشنودی کند.

که در واقع با توجه به پروژه هایی کا تا به حال در داخل کشور توسط تیم هنزا با پنل های پیش ساخته بتن اکسپوز انجام شده است، می توان به راحتی در این مورد قضاوت کرد که هنزا توانسته محصولاتی از بتن اکسپوز را به مشتریان خود تحویل دهد که رضایت خاطر آن ها را فراهم نماید. البته این مسئله نیز لازم به ذکر است که اولین پروژه بزرگ انجام شده با پوشش نمای بتن اکسپوز در کشور توسط تیم هنزا صورت گرفته است.

که این پروژه بزرگ و مثال زدنی که با نمای بتن اکسپوز هنزا انجام گرفته است، پروژه سیتی استار مشهد می باشد. که برای مشاهده آن می توانید به صفحه بتن اکسپوز هنزا مراجعه نمایید و در کنار آن سایر نماها و سازه هایی که توسط تیم هنزا طراحی و ساخت و اجرای بتن اکسپوز آن ها انجام شده است را در این صفحه مشاهده کنید.

این مسئله باعث می شود که شما نیز بتوانید برای انتخای نمای ساختمانی خود نگاهی بهتر به مصالح ساختمانی مختلف و متنوع و مقایسه آن ها با هم داشته باشید و به این ترتیب تصمیم مصمئن تری اتخاذ نمایید. البته مشورت همواره می تواند در این مسیر راهگشا باشد. به همین جهت پیشنهاد می کنیم که برای آشناتر شدن با مزایای بتن اکسپوز با مشاوران هنزا تماس داشته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *