چنانچه در مقاله “نقش بتن الیافی و فولاد در ساخت و ساز” توضیح داده شد، بتن ها و به خصوص بتن الیافی در کنار فولاد به عنوان دو پایه و ستون مهم در عملیات ساخت و ساز در دنیای امروز به شمار می روند. به همین جهت همانطور که صنعت و تکنولوژی به سمت پیشرفت و ارتقا پیش می رود جایگاه بتن و شناخت بتن نیز توسعه می یابد. به همین دلیل امروزه بتن الیافی توانسته جایگاه خود را در بین مصالح ساختمانی مستحکم کند.

تحقیقات و بررسی های مختلفی این روزها در دست بررسی است که از الیاف مختلف در ترکیب بتن الیافی استفاده کنند که بتوانند با نحمیل کمترین هزینه ها، بیشترین کارایی و مقاومت را از بتن الیافی مورد نظر به دست آورند. این الیاف گوناگون، هر یک ویژگی های خاصی را در بتن الیافی تولیدی به وجود می آورند.

دقت داشته باشید که علاوه بر الیاف، از افزودنی ها و مواد گوناگونی در تهیه و تولید بتن استفاده می شود. همچنین شیوه ها و روش های تولید و ساخت بتن ها نیز دارای تنوع می باشد که هر یک از آن ها متناسب با بتن الیافی تولیدی مورد نظر می باشد.

اف آر سی بتن مسلح با الیاف

به عنوان مثال امروزه در بتن فیبری از موادی مانند پلیمرها، خاکسترهای بادی، پوزولان ها، سرباره کوره های آهن گدازی، و غیره به عنوان مواد افزودنی استفاده می شود. همچنین برای تولید بتن الیافی شیوه های مختلفی به کار گرفته می شود که عبارتند از حرارت دهی، بهره مندی از شیوه تخلیه هوا، اولید بتن با اسافاده از فشار هیدرولیکی، روش اتوکلاو، برخورداری از بخار، ویبراسیون یا ارتعاش و … .

پس با اینکه همانطور که در مقاله های گذشته در رابطه با بتن فیبری نیز تذکر داده شد که مواد اصلی سازنده بتن عبارتند از آب، سیمان و سنگدانه ها، اما پیشرفت علم و تکنولوژی سبب اضافه کردن افزودن های مختلف برای افزایش کیفیت، دوام، مقاومت و کارآیی بتن می شود. که از جمله این افزودنی ها الیاف می باشد که منجر به تولید بتن الیافی می گردد.

برای مشاهده یکی از نمونه های این بتن می توانید به صفحه جی اف آر سی هنزا مراجعه نمایید و جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید با کارناس محصولات هنزا در تماس باشید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *