با یادآوری مقاله “پوشش جداره داخلی تونل ها با بتن الیافی” و این مطلب که مقاومت بالای بتن الیافی در برابر نیروهای فشاری وارده و همچنین کنترل ترک ها سبب شده است که جزو گزینه های اصلی پوشش داخلی تونل ها در تونل هایی که تازه ساخته می شود، باشند. همچنین برای تحکیم و بازسازی تونل های قدیمی نیز به صورت پاشش این بتن بر روی سطح آن استفاده می گردد.

انعطاف پذیری و شکل پذیری هم جزو فاکتورهای بررسی کیفیت امروزه مصالح ساختمانی است. چرا که مصالح ساختمانی صرفا برای آنکه یک ساختمان محکم ساخته شود به کار نمی روند. بلکه همانطور که می بینیم، مسائل هنری و زیبایی شناختی نیز جزو اولویت ساخت و ساز قرار گرفته است. به همین دلیل نرمی بتن الیافی جزو عوالی است که این محصول را مورد پسند مهندسان و معماران قرار داده است. چرا که به راحتی می توانند با بهره بردن از بتن الیافی طراحی های زیبا و نوآورانه ارائه دهند.

افزایش نرمی در بتن الیافی های جدید

بنابراین طبق نوشته “نرمی بالای بتن الیافی” از این نرمی بتن الیافی نهایت بهره برداری برای طراحی های فوق العاده به کار می رود. طرح هایی دارای انحنا، مشبک، خمیدگی و ظرافت را فقط این خاصیت بتن فیبری قابل پذیرش می کند.

البته گاهی برای افزایش نرمی بتن الیافی تهمیداتی اندیشیده می شود و در مدل های جدیدتر این محصول که انعطاف پذیری بسیار بیشتری مورد نیاز است با روش های مخصوص می توانند این نرمی را تا ده برابر نسبت به بتن الیافی معمولی بیشتر کنند.

برای این منظور ابتدا الیاف را در مخلوط بتن ریخته سپس فضاهای خالی آن را با دوغاب پر می کنند. در روش ریختن ملات دوغابی مقدار الیافی که استفاده می شود حدود ده درصد بتن می باشد که چندین برای میزان الیاف در انواع مرسوم بتن الیافی می باشد.

برای آنکه با طرح هایی که به مدد نرمی این نوع بتن تهیه می شود بیشتر آشنا شوید توصیه می شود به صفحه جی اف آر سی GFRC هنزا مراجعه نمایید و در صورت درخواست برای سفارش محصول مورد نظر خود، ایده خود را با متخصصان مجرب ما در هنزا مطرح نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *