با مطالعه نوشته های کارشناسان هنزا در زمینه تولید و استفاده از بتن اکسپوز می توان به راحتی به این قضاوت رسید که “آینده بتن اکسپوز“، آینده ای درخشان است و می توان بتن اکسپوز را از جمله سازه ها و مصالح ساختمانی دانست که مورد استقبال ویژه ای قرار خواهد گرفت. که این کار را مدیون خواص و ویژگی هایی است که جزو امتیازات این محصول به حساب می آید. در واقع هر یک از مصالح و موادی که در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرند، اگر دارای چنین امتیازاتی باشند، می توانند امید داشته باشند که آینده خوبی داشته باشند.

یکی از مسائلی که در زمینه بتن اکسپوز اهمیت دارد و مورد توجه محققان و کارشناسان عرصه ساختمان سازی قرار دارد این است که در چه منطقه ها و بخش هایی می توان از بتن اکسپوز استفاده کرد. همین موضوع باعث شده که در موارد کاربرد بتن اکسپوز مقالات متعددی نگاشته شود. چرا که این محصول به دلیل خصوصیات برتری که دارد می تواند در بخش هایی متفاوت از صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده از بتن اکسپوز در کف محوطه ها

اگر به طور خلاصه بخواهیم موارد استفاده از بتن اکسپوز را برشمریم می توان گفت که این کاربری ها عبارتند از: نمای بیرونی ساختمان، کفپوش ها در قسمت های پارکینگ، باندهای فرودگاه و غیره، دیواره های سدها یا پل ها یا زیرگذرها و یا تونل ها و همچنین پوشش درونی نمای ساختمان که همان دیوارهای داخلی آپارتمان می شود. که این مورد کاربرد را که در نوشته “جایگاه بتن اکسپوز در طراحی داخلی” هم مورد پردازش قرار دادیم به خصوص در ساختمان های اداری و تجاری می توان مشاهده نمود.

و در نوشته مورد نظر به این مسئله ورود کردیم که در طراحی های با سبک مدرن، صنعتی و مینیمال استفاده از بتن اکسپوز جایگاه ویژه ای دارد. چرا که یکنواختی، سردی و سادگی جزو فاکتورهایی است که در این طراحی ها باید فراهم باشند و همه این موارد را بتن اکسپوز می تواند به تنهایی برای یک طراحی فضای داخلی فراهم آورد. و البته برخی از معماران از خلاقیت های ویژه ای برای آنکه طراحی مبتکرانه ای داشته باشند به خرج می دهند.

به این منظور مثلا از برخی رنگ ها یا موادی که دارای وجهه ای گرم هستند در کنار بتن اکسپوز استفاده می کنند که ترکیب آن ها با یکدیگر بتواند وجهه بتن اکسپوز را کمی خنثی کند و علاوه بر آن زیبایی چشمگیری را به محیط اضافه نماید. در کنار این مسائل باید به نقش بتن اکسپوز در پوشش کف محوطه ها نیز توجه لازم را داشته باشیم.

به خصوص اگر در محیطی کف محوطه در معرض دید است. مثلا در خانه هایی که حیاط آن ها دارای استخر و فضایی جهت استراحت در اطراف استخر می باشند استفاده از کفپوش بتن اکسپوز می تواند انتخابی ایده آل باشد و چشم هر بیننده ای را به خود خیره کند. و یا برای کفپوش پارکینگ نیز معمولا استفاده از بتن اکسپوز می تواند مسیری مطمئن را برای حرکت خودروها در پارکینگ مهیا کند.

البته پیشنهاد ما به شما این است که پیش از هر اقدام و انتخابی در ابتدا با کارشناسان و متخصصان ما در هنزا مشورت انجام دهید و به علاوه به صفحه بتن اکسپوز هنزا جهت به دست آوردن دیدی جامع مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *