[et_pb_section transparent_background=”off” allow_player_pause=”off” inner_shadow=”off” parallax=”off” parallax_method=”on” padding_mobile=”off” make_fullwidth=”off” use_custom_width=”off” width_unit=”off” custom_width_px=”1080px” custom_width_percent=”80%” make_equal=”off” use_custom_gutter=”off” fullwidth=”off” specialty=”off” admin_label=”section” disabled=”off”][et_pb_row make_fullwidth=”off” use_custom_width=”off” width_unit=”off” custom_width_px=”1080px” custom_width_percent=”80%” use_custom_gutter=”off” gutter_width=”3″ padding_mobile=”off” allow_player_pause=”off” parallax=”off” parallax_method=”on” make_equal=”off” column_padding_mobile=”on” parallax_1=”off” parallax_method_1=”on” parallax_2=”off” parallax_method_2=”on” parallax_3=”off” parallax_method_3=”on” parallax_4=”off” parallax_method_4=”on” admin_label=”row” disabled=”off”][et_pb_column type=”4_4″ disabled=”off” parallax=”off” parallax_method=”on” column_padding_mobile=”on”][et_pb_text background_layout=”light” text_orientation=”left” admin_label=”Text” use_border_color=”off” border_style=”solid” disabled=”off”]

بتن الیافی پلی پروپیلنی در GFRC و بتن های اکسپوز

الیاف پروپیلن که یکی از انواع الیاف مصنوعی می باشد اولین بار در سال 1965 توسط گلدفین به عنوان افزودنی بتن برای ساختمان ضد انفجار ارتش امریکا پیشنهاد شد این الیاف از گرانول که از مشتقات پتروشیمی می باشد تولید می شود الیاف پروپیلن به دو هندسه مختلف تک رشته ای (منفرد) و ریسه ای جهت مصرف دربتن ساخته می شود که نوع تک رشته ایی آن با توجه به پخش صد درصد همگن آن در محیط بتن اکسپوز و عدم حبس هوا در بین رشته ها برای استفاده در بتن بهتر می باشد. الیاف تک رشته ای نیز به دو صورت هندسی ساخته می شوند یکی الیاف تک رشته ای نازک و دیگری الیاف تک رشته ایی ضخیم که هر کدام دارای کارایی خاصی در بتن اکسپوز می باشند.

الیاف تک رشته ایی نازک از لحاظ شکل هندسی بسیار نازک می باشد به طوری که معمولا قطر آن ها بین 10 تا 100 میکرون می باشد. از نازکی الیاف می توان دریافت که تاثیر آن بر روی بتن اکسپوز از لحاظ ریز ساختار می باشد. در اصل این الیاف از ایجاد ترک های بسیار ریز که سر منشاء ترک های بزرگتری هستند جلوگیری می کند. این الیاف تا حدودی باعث افزایش مقاومت کششی و طاقت خمشی بتن اکسپوز می گردد ولی تاثیر آن آنقدر نیست که بتوان با الیاف فولادی و یا الیاف پلی پروپیلن ضخیم می نامند.

مهمترین مزیت استفاده از این در سازه هایی که در معرض شرایط شیمیایی سخت محیط قرار دارند همچون سازه هایی دریایی،تونل های ساحلی و سازه های زیر زمینی استفاده از یک الیاف فساد ناپذیر بسیار مفید می باشد.

کلید واژه: هنزابتن اکسپوزجی آر سیجی اف آر سی -کف پوش-بتن- ایران-جی  اف آر سی هنزا

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *