اگر بخواهید راجع به کارکردهای بتن الیافی بیشتر بدانید حتما به مقاله “سازه های بتن الیافی مقاوم در برابر انفجار” مراجعه کنید و ببینید که خصوصیت ضربه پذیری که در این بتن وجود دارد چطور باعث شده که در ساختمان هایی که برای تامین جان انسان ها و یا محافظت از مهمات و تسلیحات استفاده می شود، بتن الیافی حرف اول را می زند.

همچنین در نوشته “ساخت پنل های نازک بتن الیافی” بیان شد که به دلیل انعطاف پذیری و همچنین قابلیت تولید بتن الیافی در ضخامت های نازک، می توان آن را به شکل لوله، پوسته های نازک و همچنین مجاری فاضلابی تولید کرد که با حفظ مقاومت بالا از ضخامت کمی برخوردارند.

همچنین از بتن الیافی در سدها و سازه های هیدرولیکی استفاده می شود. در واقع استفاده از بتن الیافی می تواند در ساخت و یا تعمیر سدها و هرگونه سازه هیدرولیکی صورت گیرد. که به وسیله آن می توان مقاومت آن سازه را در برابر کاویتاسیون و همچنین در برابر خوردگی های جدی که در اثر ضربه های حجم آب به وجود می آید افزایش دهد.

استفاده از بتن الیافی در سدها و سازه های هیدرولیکی

کاویتاسیون در واقع به فرآیند تولید حباب و خلا در داخل چرخه ها یا توربین های آبی گفته می شود که به دلیل اختلاف فشار ایجاد می شوند که این حباب ها وقتی به سطح پر فشار می رسند، می ترکند و باعث ضربه زدن و تخریب سازه می شوند. که استفاده از این بتن می تواند این ضربه ها را به خوبی کنترل کند.

از دیگر کاربردهای بتن الیافی می توان به استفاده از آن در ساخت قاب های ابزار ماشینی و همچنین تیرهای برق و تانکرهای حمل آب یا نفت اشاره کرد. علاوه بر آن در جایی که سازه های بتنی موجود دچار تخریب می شوند برای مرمت و تعمیر آن استفاده از بتن الیافی ایده بسیار خوبی خواهند بود.

برای آشنا شدن با سایر کارکردهای این بتن می توانید با متخصصان ما در تیم هنزا تماس بگیرید. همچنین با مشاهده صفحه جی اف آر سی GFRC هنزا می توانید با برخی از ایده های اجرایی این محصول آشنا شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *