در متن قبلی تحت عنوان “مبلمان بتنی مقاوم در برابر وندالیسم” به یک مطلب مهم پرداختیم و آن این بود که مبلمان بتنی را می توان در کارکردهای مختلف و متنوع خود مشاهده کرد که هر یک از این کارکردها می تواند بخشی از فعالیت مربوطه را برای ما بازنمایی کند و ما را با بخشی از قابلیت های به خصوص مبلمان بتنی آشنا سازد.

به عنوان مثال گفته شد که مجسمه های شهری را که در واقع بخشی از فعالیت های زیبایی سازی شهری محسوب می شوند و جزئی از مبلمان شهری به حساب می آیند را باید زیر مجموعه ای از مبلمان بتنی در فضای باز به حساب آورد. و چنانچه در نوشته مذکور ذکر آن رفت این محصول توانسته است جلوه خاصی به شهرها و محله های مختلف ارائه کند.

استحکام مبلمان بتنی در برابر عوامل آسیب زا

از جمله ویژگی های این قسم از مبلمان بتنی این است که در برابر عوامل تخریبی مقاومت زیادی از خود نشان می دهد. این عوامل تخریبی همانطور که در نوشته پیشین در رابطه با مبلمان بتنی و مجسمه های شهری عنوان شد هم می توانند عواملی طبیعی مانند باد و باران و آفتاب باشند و هم اینکه می توانند عوامل انسانی باشند. امروزه در جوامع مختلف یک پدیده انسانی وجود دارد که برخی از انسان ها میل به تخریب اموال عمومی و از جمله مبلمان بتنی دارند.

به این پدیده وندالیسم گفته می شود و حتما شما نیز در محیط اطراف خود با چنین مسئله ای برخورد داشته و مواجه شده اید. این مطلب را می توان به عنوان یک محصول اجتماعی به شمار آورد که یکی از راهها مقابله با آن عبار است از استفاده از مبلمان بتنی که به دلیل مقاومت بالایی که دارد به راحتی نمی توان با این عوامل تخریب شود.

علاوه بر آن مبلمان بتنی می تواند به عنوان مجسمه هایی به کار رود که نمادهایی برای یک شهر باشند. برای آشنایی با ظرایف طراحی چنین سازه هایی می توانید با کارشناسان و متخصصان ما در هنزا مشورت کنید. به علاوه در صفحه محصولات هنزا نیز امکان دیدن محصولات مختلف برای شما فراهم است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *