معمولا اصطلاح بتن پلاک را هنگامی به کار می بریم که بخواهیم یک سطح افقی مانند پیاده رو، پارکینگ و غیره را توسط پنل های بتنی بپوشانیم و کفسازی کنیم. اما همانطور که در نوشته “نصب بتن پلاک بر روی سطوح عمودی” نیز دیده شد، می توان این محصول را برای سطوح عمودی نیز به کار گرفت و به این ترتیب حتی برخی دیوارها را نیز به وسیله این محصول پوشش داد. که این عملکرد بتن پلاک بسیار مشابه با بتن اکسپوز خواهد بود با این تفاوت که بتن اکسپوز دارای پنل هایی با ابعاد بزرگ تر می باشد.

اما در این نوشته خوب است که با یکی دیگر از قابلیت های بتن پلاک آشنا شویم و آن قابلیت عبارت است از پوشاندن این محصول به وسیله روکش. با توجه به این قابلیت، این امکان فراهم می شود که ما بتوانیم بتن پلاک را که قدیمی است و یا قبلا در جای دیگری استفاده شده است و یا به هر حال ظاهر آن خیلی دلخواه نیست را با استفاده از روکش هایی دوباره به کار بگیریم.

اجرای بتن پلاک با روکش

روکش ها بر روی بتن پلاک قرار گرفته و سپس می توان آن را بر اساس الگوی مورد نظر و مطلوب طراحی کرد. در این صورت باید در نظر گرفت که وقتی بخواهیم از روکش برای بتن پلاک استفاده کنیم، نباید از پنل ها و قطعاتی با عمق زیاد استفاده کنیم و بهتر است که مفصل الگوها دارای عمقی در حدود 3.8 اینچ و یا کوچکتر باشند.

دلیل آن این است که اگر بتن پلاک با عمق زیاد به کار ببریم ممکن است روکش ها نتوانند به خوبی بر روی آن بنشینند و نقش ببندند و یا اینکه پس از مدتی از آن جدا شوند و به این ترتیب نتوان ظاهر خوبی را برای آن حفظ کرد. این همان ریزه کاری های اجراست که برای انجام آن به نحو احسن بهتر است با متخصصان ما در هنزا مشورت کنید تا بتوانید شما نیز پنل هایی همچون ان ها که در صفحه بتن پلاک هنزا موجود است داشته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *