همانطور که با دنبال کردن مقالات هنزا در رابطه با مبلمان بتنی تا کنون دریافته اید، یکی از مسائل مهم در زمینه این محصول استفاده از آن در محیط های شهری مانند پیاده روها، پارک ها، محوطه ها بزرگ مانند میدان ها و محل های تفریحی و کناره خیابان ها و راه باغ ها و غیره می باشد. که در هر یک از این ها می توان به اقتضای نیاز می توان از انواع مختلفی از مبلمان بتنی استفاده نمود که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

برای نمونه می توان به مواردی از مبلمان بتنی اشاره کرد:

  1. گلدان های بتنی که می توان در ابعاد و شکل ها و رنگ های متفاوت برای زیباسازی سطح شهری به کار روند و به عنوان محل نگهداری گل ها استفاده از مبلمان بتنی بسیار مناسب می باشد.
  2. سطل های زباله بتنی. که اینها نیز زیرمجموعه مبلمان بتنی به حساب می آیند و نسبت به محفظه های فلزی یا پلاستیکی که برای جمع آوری زباله اختصاص داده می شود هم دارای پایداری و مقاومت بیشتری هستند و هم به طور کلی مبلمان بتنی می توانند در برابر تخریب مقاومت بیشتری داشته باشند.
  3. نیمکت هایی که می توان به عنوان مبلمان بتنی در پارک ها، کنار جاده ها و اتوبان ها و محوطه های بازی که برای استراحت عابران پیاده می تواند مورد بهره برداری قرار بگیرد، استفاده می شوند.
  4. استفاده از مبلمان بتنی به عنوان علائمی برای راهنمایی افراد. در این کاربرد مثلا می توان مبلمان بتنی را به عنوان نشانی در ورودی هتل یا گالری و یا هر مجموعه ای که قصد داریم به عنوان آگاهی افراد نشانه ای در مسیر قرار دهیمف استفاده نمود.

آیا مبلمان بتنی نیاز به بازسازی دارد؟

همانطور که می دانید یکی از موضواتی که باعث شده استفاده از مبلمان بتنی در محیط های باز و به عنوان مبلمان شهری رو به افزایش باشد این است که این محصول به خوبی در برابر تخریب مقاوم است. یعنی مبلمانب تنی به دلیل وزن بالا و قاومت سطحی بالایی که دارد، اولا قابل جابجایی یا دزدیده شدن به آسانی نیست و همچنین نمی توان آن را به سادگی مانند وسایل چوبی، پلاستیکی یا فلزی تخریب نمود.

این معضل به نام معضل وندالیسم معروف است که از کلمه وندال به معنی خرابکار گرفته شده است. در واقع یک معضل اجتماعی پذیرفته شده می باشد که در همه جواکع کم و بیش به چشم می آید. یعنی افرادی هستند که به وسایل عمومی آسیب می زنند. یکی از بهترین راهکارهایی که برای مقابله با این پدیده معرفی می شود استفاده از وسایلی است که امکان تخریب کمتری داشته باشند و چه سازه هایی بهتر از مبلمان بتنی که دارای استحکام بالایی هستند و به سادگی دچار تخریب نمی شوند.

جنبه های مختلف مبلمان بتنی

بنابراین مبلمان بتنی درواقع می تواند از جنبه های مختلف به رفع نیازهای شهری کمک کند. شاید شما هم اگر با دقت بیشتری به محیط شهری امروز توجه کنید این نکته را تصویق کنید که استفاده و به کار گیری مبلمان بتنی نسبت به سال های گذشته روند رو به رشدی داشته است و نمی توان انکار کرد که امروز مبلمان بتنی را می توان در هر گوشه و کنار شهر مشاهده کرد. این ها به دلیل پاسخگویی مبلمان بتنی نسبت به احتیاجات شهری است.

اما اگر به دنبال جواب این سوال هستید که چه چیزی این رشد کاربرد مبلمان بتنی را سبب شده است، بهتر است علاوه بر نکاتی که بیان شده به مقاله “استفاده از مبلمان بتنی در فضای شهری چه مزایایی دارد؟” نیز مراجعه نمایید. که در آن سعی کردیم نگاهی جامع تر به فواید استفاده از مبلمان بتنی داشته باشیم. ولی نیاز به بازسازی را نباید فراموش کرد که معمولا در مورد بسیاری از متریال هایی که در مبلمان شهری به کار می روند اختیاج است.

طبق آمارهای ارائه دشه انواع مبلمان شهری معمولا هر سه الی چهارسال دچار تخریب شده و نیاز به تعویض یا بازسازی پیدا می کنند. که این بازسازی انرژی، زمان و هزینه اقتصادی را به شهر تحمیل می کند ولی استفاده از مبلمان بتنی به دلیل ماندگاری و طول عمر بسیار بالایی که دارد نیازی به بازسازی در طول این مدت نخواهد داشت. بنابراین یکی دیگر از امتیازات استفاده از مبلمان بتنی آن است که به ندرت نیازی به بازسازی آن وجود دارد.

همانطور که می دانید حتی اگر استفاده از مبلمان بتنی در ابتدا نسبت به برخی از دیگر مصالح هزینه بیشتری برای ما داشته باشد ولی از جهت آنکه این محصول در دراز مدت نیاز بسیار کمی به بازسازی خواهد داشت مگر آنکه ضربع سنگینی به آن وارد شود که باعث خرابی آن گردد، بنابراین در طولانی مدت استفاده از آن به صرفه اقتصادی نیز خواهد بود.

در ضمن این محصول همچنین پایداری رنگ نیز دارد یعنی شما می توانید از آن در مقابل نور خورشید و باد و باران استفاده کنید بدون آنکه در طولانی مدت ذره ای کاهش یا کاستی رنگ در آن مشاهده شود. نمونه هایی از آن را شما می توانید در صفحه محصولات هنزا مشاهده نمایید. همچنین قادر خواهید بود در صورت تمایل سفارشات خود را با کارشناسان فروش هنزا مطرح نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *