در مقاله “زنگ نزدن الیاف شیشه در جی اف آر سی / جی آر سی” گفتیم که مزیتی که جی اف آر سی / جی آر سی نسبت به بتن معمولی دارد، علاوه بر امتیازات مکانیکی و مقاومتی، این مزیت شیمیایی است که بتن معمولی به دلیل آنکه از میلگردهای فولادی جهت تسلیح خود بهره می برد، امکان استفاده در همه نقاط را ندارد، چون فولاد در معرض زنگ زدن قرار دارد. اما الیاف شیشه که در جی اف آر سی / جی آر سی از آن ها استفاده می شود، از زنگ زدن در امان هستند.

این مسئله باعث شده است که در دو محیطی که استفاده از بتن معمولی تسلیح شده توسط میلگردهای فولادی توصیه نمی شود، استفاده از جی اف آر سی / جی آر سی کاملا مناسب باشد که عبارتند از:

  1. محیط هایی که میزان نمک موجود در محیط بالاست
  2. محیط های با رطوبت زیاد

آیا جی اف آر سی / جی آر سی قابل استفاده در همه اقلیم ها می باشد؟

پس برای ساخت سازه هایی در مجاورت دریا و یا حتی درون دریا اگر نیاز به مقاومت بتن داشته باشیم، استفاده از جی اف آر سی / جی آر سی گزینه مطلوب است. چرا که جی اف آر سی / جی آر سی نه تنها نقاط منفی بتن را در این محیط از خود نشان نمی دهد، بلکه نقاط مثبت اضافه تری نیز دارد که همان افزایش مقاومت کششی و فشاری است که به دلیل حضور الیاف شیشه دارا می باشد.

امروزه در بررسی فاکتورهای مثبت برای مصالح ساختمانی مختلف، فاکتورهایی مانند بهینه بودن از جهت اقتصادی، سادگی ساخت، در دسترس بودن مواد اولیه، دوستدار محیط زیست بودن، دوام، مقاومت و انعطاف پذیری در طراحی و غیره را در نظر می گیرند. اما یکی از فاکتورهای دیگری که می توان به آن اشاره کرد این است که از آن مصالح بتوان در اقلیم های مختلف با تنوع آب و هوایی استفاده نمود که جی اف آر سی / جی آر سی از نظر داشتن این فاکتور نیز در اولویت است.

به صفحه جی اف آر سی / جی آر سی هنزا بروید که بتوانید این تنوع در طراحی را از نزدیک مشاهده نمایید و برای آنکه درباره قابلیت انطباق پذیری این محصول بیشتر بدانید، می توانید با کارشناسان و متخصصان ما در هنزا مشورت کنید.

 

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *