در نوشته “چگونه یک قطعه بتن اکسپوز بسازیم؟” گفتیم که روش هایی وجود دارد که به شما کمک می کند برای مصرف های در حجم کوچک بتوانید خودتان قطعاتی از بتن اکسپوز را تولید نمایید. اما همانطور که گفته شد این کار نیازمند طی چند مرحله می باشد. بخش اول مربوط به مرحله آماده سازی برای ریختن مخلوط بتن اکسپوز است، بخش دوم مربوط به مرحله بتن ریزی است و بخش سوم مربوط به مراحل پایانی کار است که بعد از بتن ریزی باید صورت پذیرد.

در این نوشته می خواهیم به مرحله آماده سازی جهت انجام ریختن مواد اولیه و مخلوط بتن اکسپوز به درون قالب بپردازیم که خود این مرحله دارای مراحل جزئی تری می باشد که از قرار زیر است:

آماده سازی برای ریختن مخلوط بتن اکسپوز چه مراحلی دارد؟

  • ساختن یک قالب و جعبه چوبی برای ریختن بتن اکسپوز
  • قرار دادن جعبه در یک محل مناسب و طراحی شده
  • کوبیدن و نصب چوب هایی در محیط اطراف جعبه چوبی جهت حفاظت از آن
  • بالا آوردن جعبه چوبی تا ارتفاع مناسب و قرار دادن آن بر روی میخ هایی که بر روی چوب های اطراف نصب شده است که این ارتفاع بستگی به ارتفاع نهایی قطعه بتن اکسپوز مورد نظر دارد.
  • سطح زیرین جعبه را که قرار است پنل بتن اکسپوز بر روی آن قرار داده شود را کاملا تراز و سک شطح کرده و بکوبید تا فشرده شود.
  • سپس با کارخانه هایی که می توانید از آن ها بتن خریداری نمایید، تماس گرفته و مقدار مورد نیاز را برای ساخت این محصول سفارش دهید.

البته برای ساخت بتن اکسپوز خودتان هم می توانید با استفاده از مواد اولیه اقدام به ساخت بتن کنید اما از آن جهت که این امر ممکن است در کیفیت نهایی کار اثر منفی داشته باشد بهتر است که آن را سفارش دهید. البته توصیه ما به شما این است که پیش از شروع کار حتما با تکنسین های ما در هنزا نیز تماس بگیرید و علاوه بر آن نمونه های موجود در صفحه بتن اکسپوز هنزا را مشاهده نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *